arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷

«ربات اسبی» به بازار آمد / با هدف امداد و نجات انسان ها

ربات اسبی یکی از جدیدترین محصولاتی است که اخیرا به بازار آمده است. رباتی که هنوز به بازار معرفی شنده، مخاطبانی پرتعداد جذب کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات اسبی یکی از جدیدترین محصولاتی است که اخیرا به بازار آمده است. رباتی که هنوز به بازار معرفی شنده، مخاطبانی پرتعداد جذب کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، این ربات اسبی، با دارا بودن 4 پا و 2  دست مزیت هایی ویژه نسبت به دیگر ربات ها دارد.

این ربات ایتالیایی، شباهت هایی ویژه با موجود افسانه ای نیمه انسان نیمه اسب یعنی «سانتورو» دارد. این ربات جدید جستجوگر و نجات دهنده است.

پژوهشگران طراح سانتورو موفق شده اند برای این ربات یک بدن فوق العاده کاربردی و ایده آل طراحی کنند که در هر شرایطی بتواند از قابلیت های خود به خوبی استفاده کند.

معمولا ربات ها ساختاری شبیه انسان دارند یعنی دارای دو پا و دو دست هستند اما تحقیقات جدید نشان می دهد که طراحی های هیبریدی دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند.با داشتن ۴ پای چرخ دار ، سانتورو دارای تعادل بیشتری نسبت به مدل های انسانی ربات ها است .

سانتورو دارای قد ۱.۵ متری است و وزن آن هم ۹۳ کیلگرم است و از فلزهای سبک مانند آلومینیوم ساخته شده است.این ربات دارای یک باتری است که می تواند ۲ ساعت و نیم فعال باشد و توسط اپراتور کنترل شود.

ویژگی برتر این ربات  انعطاف پذیری آن است.این ربات به دلیل داشتن ۶ پا دارای قدرت مانور بالایی است. یکی از ویژگی های جالب این ربات حرکت عنکبوتی است.

 

نظرات بینندگان