arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
نیوزویک:

قدیمی ترین نشانه های حیات جهان در آفریقای جنوبی کشف شد / 4 میلیارد سال پیش زیر دریا زندگی جریان داشت

برخی از پژوهش های باستان شناسی نشان می دهد که حتمالا قدیمی ترین نشانه های حیات جهان در منطقه آفریقای جنوبی وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از پژوهش های باستان شناسی نشان می دهد که حتمالا قدیمی ترین نشانه های حیات جهان در منطقه آفریقای جنوبی وجود دارد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، یک یافته باستان شناسی جدید ذهن افراد را به این سمت سوق داده که دیرینه ترین نشانه های حیات بشر در آفریقای جنوبی وجود دارد. 

این یافته ها از خلال بررسی یک لایه از میکروب های فسیلی موجود در آفریقای جنوبی  که احتمالا در کف رودخانه های باستانی منطقه زندگی می کردند، به دست آمده است. نتایج این مطالعه جدید که در نشریه " Science Earth Science" منتشر شده است نشان می دهد ، این میکروبها حدود 3.22 میلیارد سال پیش زندگی کردند.

این شواهد باستانی از آن جهت حائز اهمیت است که تا پیش از این به علت  فقدان شواهد جدی، این امکان وجود نداشت که مشخص شود در سیاره زمین و زیر آب تا 3 میلیارد سال پیش حیاتی وجود داشته یا خیر.

طی سال گذشته، یک تیم جداگانه از محققان دانشگاه  لندن، بخشی از بقایای میکروارگانیسم ها را در کانادا کشف کردند  که بر اساس  براوردها  حداقل متعلق به 3.77 میلیارد سال پیش بود.  اما با توجه به  کشفیات اخیر زندگی دریایی بسیار دیرهنگام تر از این ها در زمین شکل گرفته است. 

متیو دیوید، یک محقق سرشناس در حوزه علوم زمین شناسی دنشگاه یو سی ال، در این خصوص می گوید؛ این اکتشافات نشان می دهد که آغاز زندگی به احتمال زیاد "از جوی های گرم و دریایی در مدت کوتاهی پس از تشکیل سیاره زمین شکل گرفته است."

محققان موسسه مطالعات دریایی اروپا نوعی از میکروب های فسیل شده را در یکی از قدیمی ترین سواحل دریای کوه های باربرتون ماخونجه در شرق آفریقای جنوبی کشف کرده اند. 

دامنه زمانی قدمت این میکروارگانیسم ها به بین 2.5 تا  4 میلیارد  سال پیش می رسد. 

 

نظرات بینندگان