arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شرایط کنونی بهترین موقعیت برای جراحی اقتصادی در کشور است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط تحریم گفت: وضعیت کنونی بهترین موقعیت برای اصلاح ساختار نظام بانکی و جراحی اقتصادی در کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرایط کنونی بهترین موقعیت برای جراحی اقتصادی در کشور استمحمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نشست امروز- دوشنبه- کمیسیون اقتصادی با سفیران ایران در خارج از کشور، افزود: احیای معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه کفایت نمی کند و باید ساختارها نیز متناسب با آن تغییر یابد. 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط تحریم همه ما در حوزه مجلس و دولت با مسائلی چون فروش نفت و مقابله با تحریم ها مواجه هستیم، یادآور شد: شرایط کنونی بهترین موقعیت برای اصلاح ساختار نظام بانکی و جراحی اقتصادی در کشور است. 
وی با تاکید بر اینکه آثار حجم نقدینگی در التهابات بازار ارز خود را نشان داده است، ادامه داد: در این نشست سفیران پیشنهادات خود را در حوزه مسائل اقتصادی و آنچه که از مجلس در حوزه نظارتی و قانونگذاری انتظار دارند مطرح کردند که مقرر شد پیشنهادها به صورت مکتوب به کمیسیون اقتصادی ارائه شود. 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که سفیران مطالب خود را به صورت مکتوب مطرح کنند که چه توقعاتی از دستگاه های اجرایی دارند و مجلس نیز در بخش نظارتی چه کمکی می تواند به سفارتخانه ها کنند تا بتوان سرمایه گذار بیشتری جذب کرد. 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه سفارتخانه ها در حوزه اقتصادی باید تقویت شود، افزود: در برنامه ششم توسعه و در ساختار وزارت امور خارجه با توافق مجلس و دولت ساختار معاونت اقتصادی این وزارتخانه احیا شد و براساس آن ماموریت های اقتصادی نیز باید در آن اجرایی شود. 
به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه دولت دوازدهم موضوع بکارگیری دیپلماسی برای تقویت پیوندهای تجاری را در دستور کار دارد. 

نظرات بینندگان