arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

ورود "شهید حججی" به کتب درسی پایه دوازدهم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن بیان اینکه "شهید حججی" یک نماد است و در واقع از همه کسانی که در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند تقدیر می کنیم گفت: شهید حججی وارد کتب درسی پایه دوازدهم شده که به‌زودی از این کتاب رونمایی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن بیان اینکه "شهید حججی" یک نماد است و در واقع از همه کسانی که در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند تقدیر می کنیم گفت: شهید حججی وارد کتب درسی پایه دوازدهم شده که به‌زودی از این کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، حیدر تورانی در مراسمی که به منظور تشریح جزئیات سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی و یادواره شهید حججی برگزار شد، اظهار کرد: امسال به روال سال‌های گذشته از مولفان کتب درسی تقدیر می‌شود اما با نگاه جدید. نگاه اول این است که طوری نباشد آنها که کتاب نوشته‌اند خودشان دور همدیگر بنشینند و از یکدیگر تقدیر کنند و خوب بود اجازه دهیم ذینفعان که در برنامه‌های درسی ما حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند وارد میدان شوند و از مولفان تقدیر کنند.

وی افزود: نکته دوم آنکه فقط مولف نیست که در تدوین کتب درسی نقش دارد و افرادی پشت صحنه هستند که باید دیده شوند. باید از تولید کنندگان کتاب تقدیر شود.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه این جشنواره مزین به نام شهید حججی می‌شود گفت: فرزندان ما هشت سال مظلومانه جنگیدند و این روند ادامه پیدا کرده و به مدافعان حرم رسیده است. آیا نباید در راه معرفی و زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس قدم برداریم؟.

تورانی افزود: باید این مفاهیم به طرق مختلف از جمله کتب درسی به نسل آینده معرفی شود. نمی‌خواهیم رنگ و بوی سیاسی به این یادواره بدهیم. شهید حججی یک نماد است و در واقع از همه کسانی که در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند تقدیر می کنیم. شهید حججی وارد کتب درسی پایه دوازدهم شده و در روز جشنواره از آن رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: تدوین کتب درسی جدید امسال به اتمام می‌رسد، ولی برنامه‌های ما تمام نمی‌شود و اهداف راهنمای حوزه های یادگیری را در دست تدوین داریم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه کتب درسی تماما با اهداف سند تحول منطبق نشده اظهار کرد: برای انطباق باید یک دوره ای طی شود، هنوز چارجوب راهنمای حوزه یادگیری تکمیل نشده و معلمان مدارس آشنایی کافی از اهداف برنامه درسی ندارند و همه امکانات و تجهیزات لازم برای انتقال مفاهیم فراهم نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز والدین نمره طلب می‌کنند نه آموزش مفاهیمی چون عشق، محبت، تربیت و... گفت: باید کمک کنیم معلمان آموزش کافی ببینند. ریشه کتب درسی باید به جان معلمان و والدین بنشیند تا بخوبی منتقل شود.

به گزارش ایسنا، ابراهیم محمدی، دبیر این جشنواره نیز اظهار کرد: دوازدهمین رونمایی از کتب نوپدید درسی به‌زودی انجام و پرونده تدوین کتب دوازده پایه در دور جدید بسته می‌شود.

وی افزود: امسال در این همایش یادواره شهید حججی نیز برگزار می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی با بیان اینکه اگر به مولفان کتب درسی توجه و از تلاش آنها در حوزه تعلیم و تربیت قدردانی شود به غنای تعلیم و تربیت اسلامی می انجامد.

محمدی افزود: این همایش نیمه دوم مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و امیدواریم جریان ساز باشد. در این همایش از مولفان کتب درسی تقدیر می‌شود. بخش ویژه همایش نیز یادواره شهید حججی است و محتوای تک نگاشت درباره شهید حججی در کتب درسی هم معرفی می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی با اشاره به اینکه چقدر شایسته است مولفان کتب درسی را دستگاه‌های بیرونی تقدیر کنند تا ما که متولی هستیم گفت به عنوان مثال خوب و شایسته است از مولفان حوزه بهداشت و سلامت وزارت بهداشت و یا از مولفان حوزه حقوق شهروندی نهاد مربوط در دولت تقدیر کند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از پوستر همایش و یادواره رونمایی شد.

نظرات بینندگان