arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

سرپرست پرسپولیس: بدهی‌ها تا پایان تابستان صفر می‌شود

«حمیدرضا گرشاسبی» سرپرست باشگاه پرسپولیس، با اشاره به اینکه مشکل تهیه ارز باشگاه با پیگیری‌ وزارت ورزش و همکاری بانک مرکزی در حال رفع شدن است، گفت: بدهی‌های پرسپولیس را تا پایان تابستان به صفر می رسانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست پرسپولیس: بدهی‌ها تا پایان تابستان صفر می‌شودگرشاسبی روز سه شنبه در گفت وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به مسائل گوناگون اشاره کرد و از برنامه‌ها برای آینده باشگاه سخن گفت که می‌تواند پرسپولیس را وارد دوران جدیدی کند. دورانی که در آن هر روز با بحث درباره بدهی‌ها، احکام بین‌المللی، تهدید کسر امتیاز و مشکلات برای کسب مجوز حرفه‌ای‌سازی و مواردی از این دست، سپری نشود.
متن این گفت وگو را در زیر می خوانید:
*هم اکنون یکی از مهمترین دغدغه‌ها رفع نیاز ارزی باشگاه است، در این راستا چه اقدامی شده است؟
خوشبختانه این مشکل با ورود وزارت ورزش و جوانان، پیگیری‌های خوبی که از سوی وزیر و معاونان ایشان صورت گرفت و همکاری بانک مرکزی در حال مرتفع شدن است. مراودات بین‌المللی درگیر موضوع ارز است و عدم رفع این مشکل، وجهه کشور را خدشه‌دار می‌کند.

* برای تسویه حساب با بدهکاران چه برنامه ای دارید؟
بخش عمده‌ای از بدهی‌های باشگاه پرداخت شده و روند کار با وجود تمام مشکلات، مثبت بوده است. البته با بسیاری هم سازش کردیم و افرادی هم قسمتی یا بخش عمده‌ای از طلب خود را در این سازش‌ها و مذاکرات به پرسپولیس بخشیده‌اند. ما اکنون منتظر تزریق منابع مالی هستیم تا نسبت به تسویه موارد بعدی اقدام کنیم.
*می‌توان رقم باقی مانده بدهی را اعلام کرد؟
ما حدود 40 میلیارد بدهی و معوقات داشتیم که الان به نزدیک هشت میلیارد تومان رسیده است. برنامه‌ریزی ما این است تا آخر تابستان، در فهرست کنفدراسیون فوتبال آسیا و مراجع بین‌المللی چون فیفا و C.A.S بدهی‌های باشگاه صفر شود. امیدواریم، این مهم برای اولین بار در تاریخ باشگاه محقق شود و پرسپولیس به نقطه صفر مالی برسد. از آن زمان تازه این باشگاه می‌تواند برای آینده خودش برنامه‌ریزی کند.

* باشگاه برای هزینه‌های جاری خود به منابع اعتباری بالایی نیاز دارد. این منابع چگونه تامین می شود؟
بخشی از این منابع مربوط به درآمدهای ما از تبلیغات محیطی است که در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دارد و بخش دیگری را از اسپانسر تامین می‌کنیم. با قانون ممنوعیت کمک دولت روبه رو هستیم؛ چون باشگاه حرفه‌ای به حساب می‌آییم. به این ترتیب باید با مساعدت و همکاری فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و حامی مالی خودمان، بر این مشکلات غلبه کنیم.

* تکلیف بدهی مالیاتی که بخش اعظم بدهی‌ها را شامل می‌شود چه خواهد شد؟ 
بدهی مالیاتی با تدبیر و دستور وزیر امور اقتصاد و دارایی و پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان معلق شده است تا مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. پرونده در حال بررسی و حسابرسی است. امیدواریم با توجه به اینکه در تمام این سال‌ها هزینه‌ها از درآمد بیشتر بوده است، این مساله حل و فصل شود.

* ارزیابی شما نسبت به سرنوشت تیم تا پایان نیم فصل چیست؟
نسبت به ابتدای فصل قبل، 50 درصد از بازیکنان اصلی خودمان را در اختیار نداریم و صادق محرمی، وحید امیری، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی جدا شده اند. با این حال، تیم دوره آماده‌سازی خود را طبق برنامه و به خوبی پشت سر گذاشته است و برنامه‌های عملیاتی برانکو به دقت اجرا شد. ما در باشگاه، اعضای تیم و هواداران فقط برای قهرمانی می‌جنگیم.

* قرار بود جام قهرمانی سوپر جام در بازی با فولاد خوزستان به پرسپولیس تحویل داده شود. این امر به کجا رسید؟
یک سری مراحل قانونی دارد که در حال طی شدن است. فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ برتر و کمیته انضباطی این بازی را سه بر صفر اعلام کرده‌اند. ما منتظر رأی کمیته استیناف هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر این رأی اعلام شود

نظرات بینندگان