arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

سازمان ملل: عربستان همه فعالان در بند را آزاد کند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد از عربستان خواست که همه فعالان حقوق بشر به ویژه زنان فعال در این عرصه را از زندان آزاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل: عربستان همه فعالان در بند را آزاد کند'راوینا شامداسانی' سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در یک نشست خبری در ژنو اعلام کرد: از عربستان می خواهیم تا همه فعالانی را که به صورت مسالمیت آمیز فعالیت می کنند، از زندان آزاد کند.
وی افزود: عربستان در همین راستا باید زنانی را که تنها برای لغو ممنوعیت رانندگی برای زنان کمپین راه انداخته و پس از آن به زندان افتادند، آزاد کند.
یکی از زنان بازداشتی،'هتون الفارسی' بانوی فعال سعودی در زمینه حقوق بشر و از پیشگامان عرصه دفاع از حقوق زنان در عربستان از جمله حق رانندگی، است.
شامداسانی افزود، اصلاحاتی که 'بن سلمان' ولیعهد عربستان آن را شروع کرده شامل اصلاحات حقوق مدنی و سیاسی نشده است.
بن سلمان ولیعهد عربستان در حالی ادعای انجام اصلاحات در کشورش را دارد که با مدافعان حقوق بشر از جمله حقوق زنان با خشونت برخورد می کند.
در همین راستا، دولت سعودی نه تنها منتقدین خود بلکه کسانی را که از متحدین سیاسی این کشور هم انتقاد کنند، نیز دستگیر و زندانی می کند. 
نهادهای بین المللی از جمله دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، دیده بان حقوق بشر و نیز پارلمان اروپا پیشتر با صدور بیانیه ای از عربستان خواستند که همه فعالان زندانی را که فقط به خاطر انجام وظیفه شان به عنوان مدافع حقوق زنان در بند هستند، فورا آزاد کند. 

نظرات بینندگان