arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

پیش‌بینی گرمای فاجعه‌بار برای شمال چین

فاجعه بارترین منطقه روی کره زمین به لحاظ موج گرمای حاد در آینده شمال چین خواهد بود که پرجمعیت ترین منطقه در جهان و مهمترین تولید کننده مواد غذایی در این کشور به حساب می‌آید.نتایج بررسی‌های علمی نشان می دهد موج گرمای فزاینده می تواند در مدت چند ساعت افراد سالم را از پا درآورد و این وضعیت جوی فاجعه بار به دلیل تغییرات اقلیمی تا پایان قرن چندین بار در چین به وقوع خواهد پیوست مگر اینکه اقدامات جدی جهت کاهش تولید آلاینده کربن انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که شدیدترین موج گرمای آتی در شمال چین رخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، فاجعه بارترین منطقه روی کره زمین به لحاظ موج گرمای حاد در آینده شمال چین خواهد بود که پرجمعیت ترین منطقه در جهان و مهمترین تولید کننده مواد غذایی در این کشور به حساب می‌آید.

نتایج بررسی‌های علمی نشان می دهد موج گرمای فزاینده می تواند در مدت چند ساعت افراد سالم را از پا درآورد و این وضعیت جوی فاجعه بار به دلیل تغییرات اقلیمی تا پایان قرن چندین بار در چین به وقوع خواهد پیوست مگر اینکه اقدامات جدی جهت کاهش تولید آلاینده کربن انجام شود.

کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: این منطقه داغ ترین نقطه به لحاظ وقوع موج گرمای فاجعه بار در آینده است. پیش بینی انجام گرفته در مورد منطقه شمال چین بسیار نگران کننده است زیرا بسیاری از ۴۰۰ میلیون سکنه آن کشاورز هستند.

در حال حاضر چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای است که پیامدهای جدی برای جمعیت این کشور خواهد داشت. همچنین تداوم انتشار گازهای گلخانه ای در جهان، زیست پذیری متراکم ترین منطقه از پرجمعیت ترین کشور روی زمین را محدود می کند.

در این ارزیابی تاثیر تغییرات اقلیمی روی ترکیب فاجعه بار گرما و رطوبت مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته محققان زمانیکه دمای حباب مرطوب (WBT) به ۳۵ درجه سانتی گراد برسد هوا به اندازه ای گرم و مرطوب می شود که بدن قادر نخواهد بود از طریق تعریض دمای خود را کاهش دهد.

به گزارش روزنامه گاردین، در این بررسی آمده است: وضعیت فاجعه بار دمای حباب مرطوب بین سالهای ۲۰۷۰ تا ۲۱۰۰ چندین بار در منطقه شمال چین رخ خواهد داد مگر آنکه میزان انتشار آلاینده کربن کاهش پیدا کند.

نظرات بینندگان