arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

توسعه همکاری ایران و چین در زمینه استاندارد

قائم‌مقام رییس استاندارد چین، با بیان اینکه در آن کشور ۳۵ هزار استاندارد ملی تدوین شده،گفت: در بین استانداردهای کشور چین که عمدتا بر گرفته از استانداردهای بین‌المللی است فقط 2218استاندارد اجباری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبح دیروز و با حضور هیات بلندپایه چین، پیش نویس تفاهم نامه بین سازمان ملی استاندارد ایران و چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد، در نشستی که معاون و مدیران کل معاونت تدوین و ترویج استاندارد ، نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، راه آهن و شهرداری تهران حضور داشتند ، سازو کارهای همکاری علمی و موثر در زمینه تقویت و توسعه استانداردها برای اثربخشی بیشتر به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این نشست، سودابه یحیی زاده، معاون تدوین و ترویج استاندارد با معرفی ساختار، اهداف و برنامه‌های سازمان ملی استاندارد ایران، محور اصلی این تفاهم نامه را توسعه همکاری و ارتباطات انرژی های نوین و تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: خطوط ریلی، کاهش مصرف سوخت و مسائل زیست محیطی در حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری در این تفاهم نامه مورد توجه قرار دارد.

یحیی زاده ، با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد افزود: این قانون سال گذشته توسط رییس جمهوری ایران به سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.

در ادامه، قائم‌مقام رییس استاندارد چین، با بیان اینکه در آن کشور ۳۵ هزار استاندارد ملی تدوین شده،گفت: در بین استانداردهای کشور چین که عمدتا بر گرفته از استانداردهای بین‌المللی است فقط 2218استاندارد اجباری است.

وی با خرسندی از نهایی شدن تفاهم نامه همکاری بین دو کشور ابزار امیدواری کرد که تسهیل همکاری های اقتصادی دوجانبه و تجارت و همچنین توسعه پایدار و تعمیق روابط راهبردی ایجاد شود.

قائم مقام رییس استاندارد چین به تصویب قانون استانداردسازی چین اشاره کرد و افزود: باتوجه به این قانون ، استانداردها ساده تر شده است.

در این نشست ، مفاد تفاهم نامه به بحث و بررسی گذاشته شد و برای امضای نهایی در شهریورماه امسال، مورد توافق و پاراف طرفین قرار گرفت.

در پایان نشست، نایب رییس استاندارد، مدیرکل استانداردهای صنعتی، مدیرکل نظارت بر فناوری و کیفیت شهرداری ، مدیرکل مرکز اطلاع رسانی استاندارد و مدیران ارشد راه آهن کشور چین که در این نشست حضور داشتند ، از بخش های مختلف سازمان ملی استاندارد ایران بازدید کردند.

نظرات بینندگان