arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

بوریس جانسون؛ گزینه محبوب محافظه‌کاران برای نخست‌وزیری انگلستان

بعد از آنکه «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین انگلیس در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) از سمت خود استعفا کرد، محبوبیت زیادی در میان اعضای حزب حاکم (محافظه‌کار) به دست آورده و به گزینه انتخابی آن‌ها برای رهبری آینده این حزب تبدیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه انگلیس بعد از آنکه در اعتراض به سیاست‌های دولت در مسئله خروج از اتحادیه اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرد، به محبوب‌ترین سیاستمدار حزب محافظه‌کار بدل شده است.

به گزارش فارس، بعد از آنکه «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین انگلیس در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) از سمت خود استعفا کرد، محبوبیت زیادی در میان اعضای حزب حاکم (محافظه‌کار) به دست آورده و به گزینه انتخابی آن‌ها برای رهبری آینده این حزب تبدیل شده است.

به نوشته سایت شبکه خبری «اسکای‌نیوز»، بر اساس نظرسنجی ماهیانه حزب حاکم انگلیس، جانسون در صدر گزینه‌های رهبری آینده این حزب است. این اولین بار از ماه مارس ۲۰۱۶ است که جانسون در میان اعضای حزب تا این حد محبوب شده است.

در نظرسنجی اخیر حزب محافظه‌کار، ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان به جانسون برای رهبری آینده رأی حزب دادند و «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس با کسب ۱۹ درصد آراء دومین فرد محبوب برای رهبری حزب محافظه‌کار است. ماه گذشته تنها ۸ درصد از شرکت‌کنندگان به رهبری جانسون رای داده بودند که وی را در جایگاه پنجمی قرار می‌داد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس از ماه مارس سال ۲۰۱۷ با اجرای ماده ۵۰ معاهده لیسبون، مذاکرات دو ساله انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کرد اما تغییرات در برنامه‌های دولت می برای خروج از اتحادیه اروپا و عدم پیشرفت در مذاکرات میان لندن و بروکسل تا کنون، منتقدان زیادی را در داخل و خارج از این کشور داشته است.

اخیرا برنامه دولت می که تحت عنوان «برگزیت نرم» شناخته می‌شود، با مخالفان زیادی درون حزب محافظه‌کار مواجه شد تا جایی که دو وزیر و تعدادی از معاونان وزرا‌ء کابینه دولت انگلیس از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند.

همه‌پرسی برگزیت ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ در انگلستان برگزار شد و با اندکی اختلاف، رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا بود. لندن اولین عضو این اتحادیه است که برای جدایی از بروکسل آماده می‌شود.

نظرات بینندگان