arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
اطلاعیه سازمان سنجش

سهمیه ایثارگران در رتبه داوطلبان تغییر چندانی ایجاد نمی کند

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تعداد اندک داوطلبان سهمیه ایثارگران که رتبه منطقه ای هم گرفته اند، اعمال این سهمیه در رتبه داوطلبان اختلاف قابل توجهی ایجاد نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهمیه ایثارگران در رتبه داوطلبان تغییر چندانی ایجاد نمی کنداین سازمان عصر پنجشنبه در اطلاعیه ای درباره داوطلبان آزمون سراسری سال 1397نوشت: براساس گزارش های رسیده به سازمان سنجش برخی موسسه ها و مشاوران با ارائه اطلاعات ناقص به دلیل نداشتن آگاهی از محتوای کارنامه، داوطلبان را به اشتباه راهنمایی کرده و منجر به انتخاب رشته غیرواقعی می شوند. 
در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است: یک نمونه از مطالب غیرواقعی ارائه شده توسط این موسسه ها و افراد که در شبکه های اجتماعی، طی روزهای گذشته پخش شده، این است که «امسال سازمان سنجش رتبه های ایثارگران را با رتبه های مناطق 1 و 2 و 3 جمع کرده و رتبه ها نامناسب به نظر می رسد و رتبه 7000 کارنامه در انتخاب رشته 2500 لحاظ می شود».
سازمان سنجش با اعلام نادرستی مطلب بالا و موارد مشابه تاکید کرد: با توجه به تعداد اندک داوطلبان سهمیه ایثارگران که رتبه منطقه ای هم گرفته اند، اعمال این سهمیه در رتبه داوطلبان اختلاف قابل توجهی ایجاد نمی کند.
در این اطلاعیه به داوطلبان توصیه شده است در خصوص کارنامه منتشره و انتخاب رشته دقت کافی داشته باشند.
این سازمان همچنین از داوطلبان خواسته است با توجه به انتشار پاسخنامه و کلید نهایی سؤالات در سایت سازمان سنجش از روز چهارشنبه دهم مردادماه 97 ، به این سایت به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به مشاهده پاسخنامه و کلید نهایی به محاسبه دستی نمرات خام و مقایسه با مندرجات کارنامه خود اقدام کنند. 
سازمان سنجش همچنین با تاکید بر اینکه داوطلبان براساس رتبه و نمره کل نهایی زیر گروه ارایه شده در کارنامه، انتخاب رشته کنند، می افزاید: داوطلبان برای آگاهی از شانس قبولی خود در رشته و دانشگاه مورد نظر از سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان که از روز شنبه 13 مردادماه 97 در سایت سازمان فعال خواهد شد، استفاده کنند. 
این اطلاعیه خاطر نشان می کند: در تبلیغات بعضی از موسسه ها در صدا و سیما نسبت به اعلام قبولی افرادی با رتبه های بالا در دانشگاه های معتبر اشاره می شود که بر اساس بررسی های انجام شده در این سازمان، موارد اعلام شده مربوط به رشته های پذیرش تنها سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است که عملاً رتبه و نمره کنکور ملاک پذیرش نیست و در موسسه های غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خودگردان غیرپزشکی دانشگاه ها بوده و این اطلاعات ناقص باعث اشتباه در انتخاب رشته و سوق داوطلبان به چنین موسساتی برای سوء استفاده مالی است.
این سازمان به داوطلبان تاکید کرد: برای انتخاب رشته صحیح تنها به مطالبی که به طور رسمی از طریق این سازمان منتشر می شود، مانند دفترچه های راهنما، ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته که از روز شنبه 13 مردادماه 97 از طریق باجه های روزنامه فروشی قابل خرید است و راهنمای انتخاب رشته مجازی (قابل دریافت از سامانه سازمان سنجش از روز شنبه) توجه کنند.
بر اساس این اطلاعیه، هرگونه مطالب منتشره در کانال ها و شبکه های اجتماعی و منابع غیررسمی مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور نیست.
نتایج اولیه آزمون سراسری ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی 98-97 سه شنبه 9 مرداد اعلام شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان