arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

استقبال غول های خودروسازی جهان از سیستم های واقعیت مجازی / شیشه هایی که ترکیبی از نمایشگر و آیینه هوشمندند

پنجره های هوشمند اتومبیل های مرسدس بنز به تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.این موضوعی است که می تواند دید راننده های خودرو را چند برابر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنجره های هوشمند اتومبیل های مرسدس بنز به تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.این موضوعی است که می تواند دید راننده های خودرو را چند برابر کند.

با کمک تکنولوژی جدید بنز، شیشه جلویی پنجره شما می تواند به یک منظره بی نظیر تبدیل شود. منظره ای هوشمند از اتفاقاتی که با قدرت دید عادی قابل مشاهده نخواهد بود. 

شیشه های خودرو در مقایسه با قطعاتی مثل موتور، کمتر مورد توجه کاربران قرار می گیرد. اما اکنون شرکت مرسدس بنز در حال تلاش برای ایجاد روشی است که توجه بسیاری از کاربران را به شیشه های واقعیت مجازی جلب کنند.

مدتی پیش نیز، گروه خودروسازی فورد سیستمی به نام "Feel the View" ابداع کرده اند که از ایجاد بازخورد لمسی بین افراد مختلف(سرنشینان خودرو) برای ایجاد نمایشی لمسی از آنچه خارج از خودرو است استفاده می کند.سیستم جدید فورد به این شیوه عمل می کند که یک دوربین صحنه بیرونی را جذب می کند و آن را به 255 سطح خاکستری تبدیل می کند که هر یک از آنها یک سطح بازخوردی است که از طریق یک موتور نرم افزاری به شیشه منتقل می شود. 

جنرال موتورز نیز دارای پنجره هایی است که می توانند مانند یک Etch-A-Sketch کار کنند. اما این به چه معناست؟ این سیستم درواقع نماد مربوط به حرکت را نمایش می دهد و به نوعی سیستم هوشمند واقعیت مجازی است. 

استقبال غول های خودروسازی جهان از سیستم های واقعیت مجازی / شیشه هایی که ترکیبی از نمایشگر و آیینه هوشمندند

تویوتا نیز درحال کار روی یک پلتفرم ترکیبی عکاسی/ واقعیت مجازی است. توانایی های این سیستم شامل توانایی زوم کردن تصویری در خارج از خودرو نیز می شود.

اما باز هم به جدیدترین طرح خودروی مرسدس بنز برگردیم که در طرح مفهومی خودرو مرسدس بنز F 015 به نمایش گذاشته شده است.این سیستم به دید جدید سرنشینان خودروهای بنز مرتبط است.این حالت می تواند با گرافیک سیستم واقعیت مجازی پوشیده شود یا پنل ها را می توان به صفحه نمایش  های مات برای رسانه ها، ارتباطات یا سیستم ناوبری خودرو تبدیل شود. بنابراین کارکرد شیشه های خودروهای بنز 2 گانه است. 

البته شایان ذکر است صفحه نمایش  (HUD) در حال حاضر در تعدادی از اتومبیل ها وجود دارد، اما هنوز هم بیشتر به عنوان یک صفحه نمایش کوچک در نظر گرفته می شود نه به عنوان یک سیستم واقعیت مجازی حرفه ای. 

با وجود این که ایده های مذکور بسیار جذاب به نظر می رسند باید دید چه زمانی وارد خودروها می شوند . به نظر شما استفاده از این سیستم ها در رانندگی چه تاثیری خواهد داشت؟ 

نظرات بینندگان