arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
روسیه:

منطقه مرزی با اردن به کنترل کامل ارتش سوریه درآمد

رئیس ستاد کل عملیات نیروهای مسلح فدراسیون روسیه گفت: ارتش سوریه منطقه مرزی این کشور با اردن را به کنترل کامل خود در آورد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منطقه مرزی با اردن به کنترل کامل ارتش سوریه درآمدژنرال سرگئی رودسکوی رئیس اداره عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه که روز پنجشنبه در جلسه مطبوعاتی به خبرنگاران در مورد وضعیت سوریه گزارش می داد، افزود: منطقه مرزی سوریه با اردن از وجود تروریست ها پاکسازی شده است.
وی تصریح کرد: واحدهای ارتش سوریه تحت فرماندهی ژنرال سهیل و واحدهای لشکر چهارم تانک آخرین مقرهای گروه تروریستی داعش در جنوب غربی استان القنیطره و در مناطق کوسیر و القویه را نابود کردند. 
رودسکوی خاطرنشان کرد: در نتیجه این عملیات در جنوب غربی سوریه 3 هزار و 332 کیلومتر مربع اراضی از تحت کنترل گروه های تروریستی خارج و پاکسازی کامل شد.
وی ادامه داد: 142 شهرک و بخش به کنترل دولت سوریه در آمد که از این تعداد 50 منطقه با مذاکره آتش بس را پذیرفتند. 
این مقام نظامی روس تصریح کرد: شرایط برای ازسرگیری فعالیت های صلحبانی نیروهای سازمان ملل در خط حائل سوریه با اسراییل در بلندی های جولان مطابق با قطعنامه شماره 350 شورای امنیت مورخه 1974 فراهم شده است. 
وی ادامه داد: فعالیت صلحبانان بین المللی در این منطقه از سال 2012 بنا به ملاحظات امنیتی متوقف شده بود اما امروز صلحبانان سازمان ملل با همراهی پلیس نظامی (دژبانان) روس نخستین گشت در منطقه حائل در شش سال اخیر را انجام دادند. 
مقام ارشد نظامی روسی یادآورشد: ماه گذشته عملیات نظامی بی سابقه ای برای نابودی گروه های تروریستی در استان های السویده، درعا و القنیطره اجرا شده است. 
وی همچنین از زد وخوردها بین گروه های تروریستی و معارضان مسلح به اصطلاح میانه رو برای افزایش محدوده تحت کنترل خود خبر داد. 
رئیس اداره عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت که اوضاع پیچیده انسانی در مناطق جنوب غربی سوریه بطور منظم ازسوی روسیه به کشورهای ضامن ایجاد محدوده کاهش تنش در جنوب غربی این کشور شامل اردن و آمریکا اطلاع داده شد اما هیچ گونه تدبیری برای تثبیت اوضاع از سوی این کشورها اتخاذ نشده است. 
ژنرال رودسکوی تصریح کرد: ساکنان این مناطق از مرکز مصالحه طرف های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) درخواست کمک و حمایت در برابر جنگجویان گروه داعش و جبهه تحریر الشام کردند.
وی افزود: رهبران گروه های معارض مسلح میانه رو در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه داوطلبانه برای تسلیم خود و تحویل سلاح هایشان و بازگشت به زندگی عادی تحت ضمانت روسیه اعلام آمادگی کردند. 
رودسکوی خاطرنشان کرد: در نتیجه آزادسازی استان های درعا، القنیطره و السویده از وجود تروریست ها، شرایط لازم برای بازگشت پناهندگان و مهاجران به خانه های خود فراهم شده است. 
مقام ارشد روس همچنین به وضعیت دشوار انسانی ساکنان منطقه رقبان تحت کنترل آمریکا اشاره کرد و گفت: لازم می دانیم شرکای آمریکایی هر چه سریعتر، امکان دسترسی این منطقه به کمک های انسانی و خروج پناهندگان از این منطقه را فراهم کنند و پایگاه نظامی خود در التنف را برچینند. 

نظرات بینندگان