arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

هایپرلوپ 12 هزار کارمند اپل را جا به جا خواهد کرد / رایزنی ها برای پروژه حمل و نقل کالیفرنیا آغاز شد

شرکت اپل به دنبال آن است که برای کارکنان خود هایپرلوپ اختصاصی طراحی کند. هایپرلوپی که مدت زمان رسیدن کارمندان به محل کار را به حداقل می رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت اپل به دنبال آن است که برای کارکنان خود هایپرلوپ اختصاصی طراحی کند. هایپرلوپی که مدت زمان رسیدن کارمندان به محل کار را به حداقل می رساند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پس از آن که ایلان ماسک روی ایده هایپرلوپ های خود سرمایه گذاری کرد، بسیاری از شرکت ها و حتی شهرداری ها به فکر افتادند که به نوعی از این ایده استفاده کنند.

بر همین اساس اکنون مقر اصلی شرکت اپل به دنبال آن است که اتصال خود با بقیه کالیفرنیا را با استفاده از تکنولوژی حمل و نقل آینده تامین کند که درواقع  می تواند مکمل خوبی برای پردیس جدید و فضایی  این شرکت باشد.

 

اعضای شورای شهر کوپرتینو (شپهر مقر اصلی اپل) در کالیفرنیا، در نشست عمومی خود اعلام کردند که در حال گفتگوهای اولیه درخصوص اجرای ترفندهایی فوق العاده، برای استفاده از هایپرلوپ های ابداعی ایلان ماسک هستند.

بری چانگ، مشاور شورای شهر، در این خصوص گفت: "ما با شرکت طراح هایپرلوپ مذاکره می کنیم تا یک خط ویژه و مخصوص به خود داشته باشیم. اگر این موضوع  به تحقق بپيوندد، فقط پنج دقيقه از کالج دآنزا به مرکز شهر سن خوزه، زمان لازم است، این به معنای صرفه جویی چند ساعتی در زمان است."

البته طبیعی است که برای تامین بودجه این طرح، شورای شهر به ارقامی سنگین نیاز دارد. اما با این حال مسئولان شهر معتقدند بخش بزرگ تامین بودجه باید توسط اعضای ارشد شرکت اپل انجام شود. چرا که با تامین هایپرلوپ در واقع کار برای رفت و آمد بیش از 12 هزار کارمند اپل برای ورود به محوطه محل کارشان تسهیل می شود.

مجله کسب و کار سیلیکون ولی گزارش می دهد که شهردار کوپرتینو با برخی مقامات ارشد اپل در خصوصراه اندازی هایپرلوپ ملاقات هایی داشته است.

تا کنون تنها شرکتی که قادر به آزمایش کامل یک غلاف هیپرلوپ بزرگ بوده شرکت ویرجین وان متعلق به ریچارد برانسون است .است که با سرعت 240 مایل در ساعت (386 کیلومتر در ساعت) در مسیر آزمایشی کوتاه این شرکت در نوادا  مورد بررسی قرار گرفته است.

اما  طراح اصلی و سرشناس این سیستم یعنی ایلان ماسک وعده داده که می تواند هایپرلوپ را در مسیرهای طولانی و فواصل زیاد نیز مورد استفاده قرار دهد.

 

 

 

نظرات بینندگان