arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

تورم سالانه منطقه یورو به ۲.۱ درصد رسید

تورم ماه ژوئیه در منطقه یورو ۲.۱ درصد پیش بینی شده که ۰.۱ درصد بیشتر از نورم ماه ژوئن است. بخش انرژی که در ماه ژوئن تورم ۸ درصدی را تجربه کرده بود، با ثبت تورم ۹.۴ درصدی در ماه ژوئیه کماکان به عنوان اصلی‌ترین محرک تورم این منطقه محسوب می‌شود و پس از این بخش، بخش غذا، الکل و تنباکو با تورم ۲.۵ درصدی و خدمات با ۱.۴ درصد قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تورم ماه ژوئیه در منطقه یورو ۲.۱ درصد پیش بینی شده که ۰.۱ درصد بیشتر از نورم ماه ژوئن است.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر آمار اتحادیه اروپا، بخش انرژی که در ماه ژوئن تورم ۸ درصدی را تجربه کرده بود، با ثبت تورم ۹.۴ درصدی در ماه ژوئیه کماکان به عنوان اصلی‌ترین محرک تورم این منطقه محسوب می‌شود و پس از این بخش، بخش غذا، الکل و تنباکو با تورم ۲.۵ درصدی و خدمات با ۱.۴ درصد قرار دارند.

آن طور که بلومبرگ گفته است، این آمار نشان می‌دهد اوضاع منطقه یورو اگر عالی نباشد دست کم خوب است. نرخ تورم اکنون به سطح بالاتر از ۲ درصد هدفگذاری شده توسط بانک مرکزی اروپا رسیده است؛ هر چند که این افزایش بیشتر ناشی از تورم بخش انرژی بوده است که ثبات بالای قیمتی ندارد.

این نرخ تورم می‌تواند سیگنال مثبت دیگری به سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا برای پایان دادن هر چه سریع‌تر به برنامه سیاست‌های محرک این بانک باشد.

لازم به ذکر است که تورم سالانه به معنی تغییر در سطوح قیمتی بین ماه فعلی و ماه مشابه سال قبل است و منطقه یورو نیز شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان