arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

نگرانی مسئولان توکیو ۲۰۲۰ از گرمای هوا در زمان بازی‌های المپیک

مسئولان برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ پیشنهادهایی برای جلوگیری از مشکلات ناشی از گرمای هوا در زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ ارائه کرده‌اند.این پیشنهادها شامل استفاده از چادر، استفاده از فن‌های خنک کننده و چترهای بزرگ می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مسئولان برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ پیشنهادهایی برای مبارزه با گرمای هوا در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ ارائه کرده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، مسئولان برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ پیشنهادهایی برای جلوگیری از مشکلات ناشی از گرمای هوا در زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ ارائه کرده‌اند.

این پیشنهادها شامل استفاده از چادر، استفاده از فن‌های خنک کننده و چترهای بزرگ می‌شود.

امسال در توکیو ۹۶ نفر به دلیل گرما زدگی در دمای بالای ۴۰ درصد جان خود را از دست دادند.

میزان مرگ و میر بر اثر گرمازدگی نسبت به سال قبل چهار برابر شده است. در بین ماه‌های آوریل تا جولای در ژاپن ۵۷ هزار و ۵۳۴ نفر به دلیل گرما زدگی به بیمارستان فرستاده شدند و ۱۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی المپیک توکیو ۲۰۲۰ در این باره می‌گوید: از آنجا که نسبت به شرایط آب و هوایی خوش‌بین نیستم، درباره مقابله با گرمای هوا در زمان برگزاری بازی‌ها در حال رایزنی هستیم. اطلاعاتی درباره آب و هوا و گرمای هوا در زمان برگزاری بازی‌ها به ورزشکاران داده خواهد شد. زمان کار والنتیرها و کارمندان نیز کنترل خواهد شد. زمان بندی مسابقات نیز به گونه‌ای خواهد بود که مشکلی برای ورزشکاران و تماشاگران ایجاد نشود. به احتمال زیاد در زمان مسابقات به تماشاگران اجازه داده می‌شود که نوشیدنی به داخل استادیوم‌ها ببرند و از چتر استفاده کنند.

نظرات بینندگان