arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

حزب کارگر برزیل داسیلوا را نامزد ریاست جمهوری کرد

حزب کارگر برزیل رئیس جمهوری پیشین این کشور را که در حال حاضر برای گذارندن محکومیت خود در زندان به سر می برد، برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب کارگر برزیل داسیلوا را نامزد ریاست جمهوری کردحزب کارگر برزیل «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر (آبان-آذر) نامزد کرد.
این اقدام حزب کارگر برزیل در حالی است که لولا داسیلوا در ماه آوریل سال جاری میلادی دستگیر و زندانی شده و در حال حاضر برای گذراندن 12 سال محکومیت خود به اتهام فساد مالی در زندان به سر می برد.
لولا داسیلوا به رغم مواجهه با اتهام فساد مالی همچنان محبوب ترین سیاستمدار برزیلی شناخته می شود و براساس نظرسنجی ها در صورت نامزد شدن در این برهه زمانی، پیروز انتخابات ریاست جمهوری می شود.
رئیس جمهوری سابق برزیل پیشتر بارها تاکید کرده که اهداف سیاسی انگیزه طرح اتهام فساد مالی بوده است.
لولا داسیلوا که سال 2016 در دادگاه بدوی به اتهام فساد مالی به 12 سال حبس محکوم شد، می گوید صدور این حکم برای دور نگه داشتن من از انتخابات اکتبر 2018 (مهر-آبان 97) است.
وی پیشتر به دریافت رشوه از یک شرکت مهندسی در ازای کمک به عقد قرارداد با شرکت نفت «پترولئو برازیلیرو» متهم شده بود.
طبق قانون انتخابات برزیل، فردی که در دادگاه محکوم شده تا هشت سال نمی تواند در انتخابات نامزد شود، اما استثناء هم وجود دارد از جمله اینکه اگر لولا داسیلوا بخواهد وارد کارزار شود، دادگاه انتخابات درباره آن رای خواهد داد.

نظرات بینندگان