arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

هزاران نفر در تل آویو علیه قانون «کشور یهود» تظاهرات کردند

ده‌ها هزار نفر در تل آویو علیه قانون نژاد پرستانه «قوم یهود» که به تازگی در کنست تصویب شد، تظاهرات کردند. در تظاهرات علیه قانون قوم یهود در تل آویو حدود ۸۰ هزار نفر شرکت داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده‌ها هزار نفر در تل آویو علیه قانون نژاد پرستانه «قوم یهود» که به تازگی در کنست (پارلمان) این رژیم تصویب شد، تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، در تظاهرات علیه قانون قوم یهود در تل آویو حدود ۸۰ هزار نفر شرکت داشتند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که نزدیک به ۸۰ هزار نفر روز شنبه به دعوت دروزی‌های ساکن فلسطین اشغالی با تجمع در میدان رابین شهر تل آویو علیه قانون نژاد پرستانه تظاهرات کردند.
کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد که درباره شکایت ارایه شده از سوی کمیته عربی پیگیری در باره قانون کشور قوم یهود، تحقیق می‌کند.
در شکایت این کمیته علیه قانون اخیر کنست به بند‌های نژاد پرستانه این مصوبه اشاره شده است.
محمد برکه رئیس کمیته عربی پیگری در باره این قانون تاکید کرد که این شکایت سر آغاز تلاش در سطح بین المللی علیه قانون نژاد پرستانه قوم یهود است و تماس‌ها در این باره با سازمان ملل و اتحادیه اروپا ادامه دارد.
براساس مصوبه اخیر کنست رژیم صهیونیستی، سرزمین فلسطین وطن تاریخی صهیونیست‌ها تلقی و در آن تاکید شده است که تنها این قوم حق تصمیم گیری درباره سرزمین‌های اشغالی را دارند.
به موجب این مصوبه، بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است، عبری به عنوان زبان رسمی اعلام می‌شود و نقش زبان عربی را کمرنگ‌تر از پیش خواهد کرد. این مصوبه نژادپرستانه تاکنون با محکومیت بسیاری از کشور‌های اسلامی، عربی و دیگر کشور‌های جهان همراه بوده است.

نظرات بینندگان