arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

حزب "کارگر" برزیل، داسیلوا را از زندان نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرد

حزب کارگران برزیل، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را که اکنون در زندان به سر می‌برد به عنوان نامزدش در انتخابات ماه اکتبر معرفی کرد. داسیلوا بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهوری برزیل بود. با این حال، این احتمال وجود دارد که دیوان انتخابات برزیل این مقام را از شرکت در انتخابات منع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب کارگران برزیل، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را که اکنون در زندان به سر می‌برد به عنوان نامزدش در انتخابات ماه اکتبر معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیات‌های این حزب چپ‌گرا نامزدی لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری سابق برزیل را برای انتخابات ماه اکتبر تایید کردند.

داسیلوا بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس‌جمهوری برزیل بود. با این حال، این احتمال وجود دارد که دیوان انتخابات برزیل این مقام را از شرکت در انتخابات منع کند.

این رئیس‌جمهوری سابق برزیل از ماه آوریل به اتهام فساد زندانی شده است اما تمامی اتهامات را رد کرده و آنها را سیاسی می‌داند.

داسیلوا با اختلاف زیادی در نظرسنجی‌ها پیشتاز است و نتایج نشان می‌دهد که چنانچه او نتواند در انتخابات نامزد شود، رای‌دهندگان از یک نامزد دیگر حزب کارگران برزیل حمایت خواهند کرد.

انتظار نمی‌رود که این حزب تا پیش از روز دوشنبه گزینه دیگری برای معاونت رئیس‌جمهوری معرفی کند.

داسیلوا در پیامی ضبط شده برای گردهمایی حزبش گفت: آن کسانی که مرا زندانی کردند در دروغ حبس شده‌اند. برزیل به احیای دموکراسی خود نیاز دارد تا بار دیگر رضایتمندی ایجاد شود. شاید آنها مرا زندانی کرده باشند، مرا خاموش کرده باشند اما من امیدم را به مردم برزیل از دست نخواهم داد.

پس از تایید نامزدی داسیلوا پیام دیگری از او خوانده شد که نوشته بود: آنها رئیس‌جمهوری را محبوس کردند که منتخب است و حال آنها می‌خواهند تا حق انتخابات مردم برای رئیس‌جمهوری آتی را وتو کنند. آنها می‌خواهند یک دموکراسی بدون مردم را اختراع کنند.
واکنش رقبا

در همین حال سایر نامزدها از داسیلوا و حزب او انتقاد کردند. سیرو گومز، نامزد حزب چپگرای کارگر دموکراتیک می‌گوید: "دردآور است اما اکنون انتظاری از آنها نمی‌رود."

جرالدو آلکمین محافظه‌کار که از سوی حزب سوسیال دموکراسی نامزد پست ریاست جمهوری برزیل شده است، مقصر ۱۳ میلیون بیکاری را به گردن آنها انداخت و گفت: این دروغ‌ها و افراطی‌گری است که زنجیره تحولاتی را به وجود آورده است که میراث ویرانگر حزب کارگر شده است.

نظرات بینندگان