arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

مدیرعامل گوگل به اعتراض هزاران کارمند خود واکنش نشان داد: «ما حتی به سانسور در چین نزدیک هم نشده ایم»

مدیرعامل گوگل در گفتگو با رسانه ها و در واکنش به رسانه ها اعلام کرد؛ گوگل حتی به سانسور در چین نزدیک هم نشده و هیچ نوع سانسوری را در موتور جستجوی چینی خود اعمال نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل گوگل در گفتگو با رسانه ها و در واکنش به رسانه ها اعلام کرد؛ گوگل حتی به سانسور در چین نزدیک هم نشده و هیچ نوع سانسوری را در موتور جستجوی چینی خود اعمال نکرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، طی روز گذشته بیش از یک هزار نفر از کارمندان شرکت گوگل در اعتراض به سانسور موتور جستجوی شرکتشان در چین دست به اعتراضات سراسری زدند. آن ها اعلام کردند که نمی توانند با رفتارهای سرکوب گر علیه مردم همراه شوند و قدرت سانسور در چین را به خود تحمیل نمی کنند.

 اما پس از بازتاب گسترده این اعتراضات و البته رسانه ای شدن رفتار کارمندان گوگل، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل می گوید این شرکت حتی به راه اندازی سیستم سانسور موتور جستجو در چین نزدیک هم نشده است.

 

این مدیرعامل غول اینترنتی سرشناس صراحتا اعلام کرد:  "ما به راه اندازی موتور جستجوی سانسور شده نزدیک نشده ای. اما در حال فکر کردن به این موضوعیم که چگونه می توانیم مشکلمان را با چینی ها حل کنیم."

 

این ماجرا از جایی آغاز شد که برخی از نظرات پیچای در یک جلسه کاری هفتگی به این شکل تعبیر شد که وی قصد دارد موتور جستجوی جدیدی را ایجاد کند که به دولت چین اجازه می دهد نتایج جستجو را برای شهروندان خود سانسور کند.

این پروژه مخفیانه  که ادعا شده با نام مستعار «Dragonfly» در دست طراحی است به سرعت جنجالی شد و هزاران کارمند گوگل نسبت به آن معترض شدند.

جالب است بدانید که گوگل چین را 8  سال پیش به دنبال نگرانی های مشابه در مورد سانسور تقبیح کرد، اما به نظر می رسد که این شرکت به آرامی به بازار چین باز می گردد.

 

نظرات بینندگان