arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

موج تازه سختگیری سناتورهای ایالات متحده نسبت به اسلحه های سه بعدی / غول های فناوری ملزم به مسدود کردن محتواهای چاپ سلاح شدند

برخی سناتورهای ایالات متحده از مدیران شرکت هایی مثل؛ فیس بوک، توییتر و گوگل درخواست کردند که هر چه سریعتر برای مسدود کردن صفحات مرتبط با چاپ سلاح های سه بعدی اقدام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی سناتورهای ایالات متحده از مدیران شرکت هایی مثل؛ فیس بوک، توییتر و گوگل درخواست کردند که هر چه سریعتر برای مسدود کردن صفحات مرتبط با چاپ سلاح های سه بعدی اقدام کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدتی است که بحث سلاح های چاپ شده از طریق دستگاه های سه بعدی رایج شده است.  

فیس بوک یکی از شرکت هایی است که مدتی پیش اعلام کرد تمامی سایت هایی را که طرح های چاپ سلاح سه بعدی  را به اشتراک می گذارند، مسدود می کند.

اما اکنون قانونگذاران ایالات متحده مواضعی سختگیرانه تر اتخاذ کرده و  از همه شبکه های اجتماعی درخواست کرده اند بار دیگر ماجرای  ممنوعیت توزیع طرح های آنلاین برای اسلحه های سه بعدی را مورد بررسی قرار دهند.

بر همین اساس نیز پنج تن از سناتورهای دموکرات ایالات متحده  روز سه شنبه به شرکت های توییتر، فیس بوک، مایکروسافت، گوگل، ردیت و یاهو نامه هایی را ارسال کردند و از این شرکت ها درخواست کردند تمامی طرح های مرتبط با اسلحه های چاپی سه بعدی را در سیستم عامل های خود مسدود کنند.

 

آنها نگرانند زیرا هر کسی که با یک رایانه می تواند فایل های طراحی شده برای قطعات تفنگ را دانلود کند و از چاپگر سه بعدی برای ساخت آنها استفاده کند، با دو نتیجه: مقامات هیچ سابقه ای از این اسلحه ها ندارند و مواد مورد استفاده در چاپ می تواند آنها را سخت کند نقطه با اسکنرها.

پنج سناتور سرشناس دموکرات یعنی ادوارد مارکی، دیان فاینشتاین، بیل نلسون، رابرت منندز و ریچارد بلومستال سردسته های اصلی جریان اعتراضی نسبت به چاپ اسلحه های سه بعدی هستند.

 

با توجه به این که دونالد ترامپ نسبت به قوانین حمل اسلحه به اندازه باراک اوباما سختگیر نیست، باید دید اکنون در قبال این ماجرا چه واکنشی نشان خواهد داد.

 

 

 

نظرات بینندگان