arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۷۵۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

کشف ۹ انبار احتکار کالا‌های اساسی به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان

سردار حسین رحیمی در رابطه با انبار کالا‌های احتکار شده مانند لاستیک و برنج و اقلام غذایی در ری و کهریزک گفت: طی عملیاتی که هفته گذشته پلیس آگاهی تهران به همراه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز کرده بودند، ۹ انبار که کالا‌های اساسی و ضروری در آن‌ها احتکار شده بود، شناسایی و کشف شدند که در همین راستا بالغ بر ۸۸۰۰ تن انواع برنج خارجی در یک انبار، ۱۴۷۳ تن عدس در دو انبار، ۱۵۰ تن چای، ۱۰۶ تن زردچوبه، ۳۶۰۰ تن چوب ام دی اف، ۶۰ هزار تن لاستیک و ۲۲۰ هزار عدد رینگ که جمعا ارزش مالی این اقلام به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان است از این انبار‌ها کشف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۹ انبار احتکار کالا‌های اساسی در شهرستان ری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز (شنبه) از انبار‌های کالا‌های احتکار شده که توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی و کشف شده بودند، بازرسی به عمل آورد.

در ادامه این بازرسی سردار حسین رحیمی فرمانده انتظانی تهران بزرگ در رابطه با انبار کالا‌های احتکار شده مانند لاستیک و برنج و اقلام غذایی در شهرستان ری و کهریزک اظهار داشت: طی عملیاتی که هفته گذشته نیرو‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز کرده بودند، ۹ انبار که کالا‌های اساسی و ضروری در آن‌ها احتکار شده بود، شناسایی و کشف شدند که در همین راستا بالغ بر ۸۸۰۰ تن انواع برنج خارجی در یک انبار، ۱۴۷۳ تن عدس در دو انبار، ۱۵۰ تن چای، ۱۰۶ تن زردچوبه، ۳۶۰۰ تن چوب ام دی اف، ۶۰ هزار تن لاستیک و ۲۲۰ هزار عدد رینگ که جمعا ارزش مالی این اقلام به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان است از این انبار‌ها کشف شد.

کشف ۹ انبار احتکار کالا‌های اساسی به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان

وی افزود: در ارتباط با این مسئله پلیس مبارزه جدی با متخلفان را در دستور خود قرار داده است.

سردار رحیمی در ادامه گفت: در این سوله‌ها لاستیک‌هایی وجود دارد که بیشتر از دو سال انبار شده‌اند و بعضا تاریخ تولیدشان نیز سال ۲۰۱۶ میلادی است و کیفیت لاستیک‌های اولیه را ندارند که حداکثر و حداقل بیشتر از یک سال در زیر آفتاب مانده‌اند و قابل استفاده نیستند.

وی افزود: همه این لاستیک‌ها تولید داخل‌اند و مشابه محصولات خارجی هستند که دو سال است در انبار احتکار و پوسیده شده‌اند و دیگر قابلیت استفاده در خودرو‌ها را ندارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:باید یک ساز و کار نظارتی مناسبی برتوزیع ارز به وارد کنندگان و عرضه کنندگان کالا در بازار در کشور وجود داشته باشد تا کالا‌ها در بازار به درستی عرضه شوند و در اختیار مردم قرار بگیرند.

وی افزود: در زمینه خودرو‌های سنگین نیز مدت‌ها است که دچار مشکل هستیم و طبیعتا کسانی که ارز را وارد می‌کنند (بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)) باید ساز و کار نظارتی مناسبی را تعریف کنند و در قبال این امر مسئول هستند و تاکنون هیچ سازوکار نظارتی مناسبی برای عرضه کالا‌ها در بازار اعلام نشده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: هزاران انبار در این منطقه وجود دارد، باید اقدامات نظارتی بر این انبار‌ها صورت گیرد تا این کالا‌ها با ارز دولتی و یا هر ارزی که وجود دارد، به بازار تزریق شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این شرایط مردم به این اقلام اساسی نیاز دارند و مالکان و عرضه کنندگان و ما به عنوان دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شویم تا مشکلات را سامان دهیم.

سردار رحیمی در پایان در پاسخ به این سوال که تکلیف این کالا‌ها چه می‌شود؟، گفت: همه این کالا‌ها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان