arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

شمار قربانیان سقوط پل هوایی در ایتالیا به 43 تن رسید

همزمان با مراسم رسمی تشییع جنازه دولتی برای 19 تن از قربانیان واقعه سقوط پل هوایی در ایتالیا، شمار قربانیان نیز 43 تن اعلام شد. در این مراسم مقامات ایتالیایی از جمله 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهورو 'جوزپه کونته' نخست وزیر حضور داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار قربانیان سقوط پل هوایی در ایتالیا به 43 تن رسیدشمار قربانیان حادثه فروریختن پل هوایی 'موراندی' در شهر جنوا در شمال ایتالیا، 43 تن اعلام شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، امروز همزمان با مراسم رسمی تشییع جنازه دولتی برای 19 تن از قربانیان واقعه سقوط پل هوایی در ایتالیا، شمار قربانیان نیز 43 تن اعلام شد. در این مراسم مقامات ایتالیایی از جمله 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهورو 'جوزپه کونته' نخست وزیر حضور داشتند.

بر اساس گزارشات رسیده، یکی از مجروحین این حادثه امروز در بیمارستان جان سپرد و همچنین پیکر یکی از ناپدید شدگان نیز کشف شد. امدادگرایان همچنین بامداد امروز ساعت 3 به وقت محلی، لاشه یک خودرو که داخل آن اجساد یک خانواده 3 نفری بود را از زیر آوار خارج کردند.

دولت ایتالیا شرکت بزرگراه ها را مسئول این فاجعه بی سابقه دانسته و اعلام کرد که این شرکت حق امتیاز نگهداری از اتوبان ها را داشته وظیفه آن نظارت و نگهداری از بزرگراه ها بود. دولت پس از فروریختن پل موراندی فرآیند لغو حق امتیاز را آغاز کرد

پل هوایی 'موراندی' با 50 متر ارتفاع ، ظهر روز سه شنبه در شهر جنوا در شمال ایتالیا در پی بارندگی های شدید ناگهان فروریخت که در پی آن 43 تن جان خود را از دست دادند. این چهارمین مورد سقوط پل هوایی در دو سال اخیر در ایتالیا بشمار می رود که البته شدید ترین نیز محسوب می شود.

این فاجعه باعث ایجاد مشاجرات زیادی در رابطه با نگهداری و امنیت شبکه حمل ونقل دراین کشور شده است. کارشناسان عقیده دارند که بخش بزرگی از شبکه زیربنایی حمل و نقل دردهه 70 و 80میلادی ساخته شده است و نیاز به نگهداری و نظارت دائمی دارد اما تاخیر زیادی در این زمینه وجود دارد. تمام آثار زیربنایی عمر معینی دارند و برای مثال عمر پل ها معمولا در صورتی که تحت مراقبت و نظارت باشند 100 سال تلقی می شود. اما با توجه به قرار گرفتن در معرض عوامل جوی و افزایش تردد و تعمیرات نادرست یا ناکارآمد، عمر متوسط و امن پل ها 60 سال است. 
برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که پاره شدن یکی از کابل های فولادی نگهدارنده پل از جمله دلایل فروریختن آن بوده است. 
گفتنی است که شرکت بزرگراه های ایتالیا از سال 1999، زمانی که خصوصی سازی این بخش آغاز شد، با کسب حق امتیاز نگهداری و نظارت بر اتوبان های کشور، تاکنون 9.5 میلیارد یورو سود کرده است.

نظرات بینندگان