arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

گزارش مهم نیوزویک از احتمال استیضاح ترامپ/ کوهن به ۸ فقره جرم اعتراف کرد

یک رسانه آمریکایی در گزارشی درباره تحولات اخیر در پرونده‌های رئیس سابق ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و وکیل شخصی سابق او، با هشدار درباره احتمال تسلط دموکرات‌ها بر کنگره آمریکا به گمانه‌زنی درباره نزدیک‌تر شدن رئیس‌جمهور به استیضاح پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نشریه «نیوزویک» در گزارشی درباره گناهکار شناخته شدن رئیس سابق ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور این کشور و اعتراف به گناه وکیل سابق دونالد ترامپ، از قوت گرفتن احتمال استیضاح او خبر داد.

یک رسانه آمریکایی در گزارشی درباره تحولات اخیر در پرونده‌های رئیس سابق ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و وکیل شخصی سابق او، با هشدار درباره احتمال تسلط دموکرات‌ها بر کنگره آمریکا به گمانه‌زنی درباره نزدیک‌تر شدن رئیس‌جمهور به استیضاح پرداخت.

روز گذشته«پال منافورت»رئیس سابق ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در چند اتهام گناهکار شناخته شد و از سوی دیگر «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ به انجام برخی جرم‌ها با اطلاع رئیس‌جمهور آمریکا اقرار کرد. نیوزویک در این مورد نوشت: «احتمال استیضاح دونالد ترامپ به دنبال اقرار به گناه مایکل کوهن و گناهکار شناخته شدن پال منافورت قوت می‌باید».

این رسانه آمریکایی، تحولات عصر سه شنبه به وقت واشنگتن در زمینه رئیس سابق ستاد انتخاباتی او و همچنین وکیل شخصی سابق ترامپ را «یک بعد از ظهر خارق العاده» خوانده و نوشت: «(در این روز) وکیل سابق رئیس‌جمهور دونالد ترامپ به ارتکاب هشت جرم اقرار کرد که یکی از آنها نقض قوانین مالی در انتخابات است و رئیس سابق ستاد انتخاباتی او هم در مورد هشت جرم مالی گناهکار شناخته شد».

این رسانه ادامه داد: «بلافاصله بعد از این بمب‌های خبری در رابطه با مسائل دادگاه، احتمال استیضاح ترامپ پیش از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری او به طرز قابل توجهی بالا رفته است».

نیوزویک ادامه داد: «در بازار پیش‌بینی سیاسی، پایگاه PredictIt (پیش‌بینی کنید)، درصد احتمال استیضاح ترامپ را ۵ درجه بالا برد. این سایت به کاربران اجازه می‌دهد که "سهام" خریده و اگر پیش‌بینی‌ (استیضاح) درست از آب درآمد، آنهایی که سهام مربوط به اردوگاه آری به استیضاح را خریده باشند، به ازای هر سهم یک دلار دریافت خواهند کرد».

در گزارش این رسانه آمریکایی به جزئیاتی از پرونده وکیل سابق ترامپ و همچنین رئیس سابق ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته شده است.

بامداد امروز (به وقت تهران) هیأت منصفه‌ای در آمریکا «پال منافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی او را در چندین فقره جرم گناهکار اعلام کرد. تنها دقایقی بعد از انتشار این خبر اعلام شد «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ هم به ارتکاب چندین جرم اعتراف کرده و گفته این اقدامات را به دستور شخص ترامپ انجام داده است.

هیأت منصفه رسیدگی‌کننده به پرونده تخلفات اقتصادی و مالیاتی منافورت پس از سه هفته بررسی پرونده، اعلام کرد از مجموع ۱۸ فقره جرم مورد بررسی، به اتفاق آرا به این جمع‌بندی رسیده که رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در دستکم ۸ فقره جرم، که همگی به فرار مالیاتی و تخلف مالی مربوط هستند، گناهکار است.

کوهن هم با دادگاهی درنیویورک به توافق رسید که درازای اعتراف به جرایمش، تخفیف مجازات دریافت کند و با این توافق،به ارتکاب دستکم ۸ فقره جرم اعتراف کرد.

تخلف مالیاتی، جمع‌آوری فراتر از سقف قانونی کمک‌های مالی انتخاباتی، ارائه اظهارنامه نادرست به یک موسسه مالی و دریافت منابع غیرقانونی برای ستاد انتخاباتی از جمله این جرایم است و دستکم دو مورد آنها مستقیما به شخص ترامپ مرتبط هستند.

کوهن هرچند از ترامپ نام نبرده، اما اعتراف کرده که به «دستور نامزد یک سمت فدرال» تلاش کرده تا به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن و «کارن مک دوگال» مدل نشریه «پلی بوی» حق‌السکوت بدهد تا آن‌ها درباره روابط نامشروعشان با ترامپ، به رسانه‌ها چیزی نگویند.

نیوزویک در بخش پایانی گزارش خود از احتمال شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات ۱۵ آبان ماه کنگره آمریکا و تاثیر مستقیم آن بر تلاش‌ها برای استیضاح ترامپ سخن گفته است.

این رسانه آمریکایی نوشت: «اینطور به نظر می‌رسد که برای آنهایی که پولشان در خطر قرار دارد، به طور فزاینده‌ای این اعتقاد وجود دارد که بعد از اتفاق‌های روز سه شنبه و به ویژه در صورت بازپسگیری کنترل مجلس نمایندگان توسط دموکرات‌ها احتمال تغییر اوضاع (و استیضاح ترامپ) وجود دارد».

منبع: فارس
نظرات بینندگان