arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
نتایج یک پژوهش نشان داد:

مغز انسان هر ثانیه 4 بار پردازش می شود / آمادگی نورون های مغزی برای مقابله سریع با خطر

نتایج یک پژوهش نشان داده که مغز انسان در هر ثانیه چهار بار محیط اطراف را پردازش می کند. اتفاقی که حتی در حین تمرکز شما بر موضوعی خاص نیز ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش نشان داده که مغز انسان در هر ثانیه چهار بار محیط اطراف را پردازش می کند. اتفاقی که حتی در حین تمرکز شما بر موضوعی خاص نیز ادامه دارد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، مغز انسان به طور تقریبی در هر ثانیه 4 بار به پردازش محیط اطراف می پردازد.

جالب است بدانید وقتی در حال مطالعه یا رفتارهایی مشابه هستید، مغز شما با گذشت مدت زمانی کوتاه با سرعت 14 برابری به بررسی محیط  اطراف خود می پردازدحداقل، این چیزی است که تحقیقات جدید نشان می دهد.

دانشمندان حوزه علوم انسانی معتقدند که نورون ها در یک جریان سازگار با یکدیگر در حال حرکت هستند (مانند زمان خواندن این متن). پژوهش های جدید نشان می دهد که نورون های مغزی نوعی ریتم مشخص دارند که بر اساس آن، چهار بار در ثانیه و یا حتی کمتر از یک ثانیه فعال می شوند.

بر همین اساس پژوهشگران پیشنهاد می کنند که مغز شما به لحاظ بصری محیط اطراف خود را برای مسائل مهم و یا تهدید کننده رصد می کند.

یان فیبل کورن، پژوهشگر و عصب شنااس سرشناس دانشگاه پرینستون، در این خصوص می گوید: "مغز شما در محیط های مختلف می چرخد تا بررسی کند آیا باید روی موضوعی تمرکز کند یا  خیر."

 

این منطقی است که مغز از نقطه نظر تکاملی کار می کند تا برای زنده ماندن در این دنیا، تلاش کند.بر همین اساس فیبل کورن در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد که: "این فرایند مشابه  آن است که یک سیب درخشان روی یک درخت درک کند چیزهای خطرناک تر از دندان انسان نیز در انتظارش است. "

 

دستاوردهای این پژوهش می تواند بعدها در درمان اختلالات و بیماری های مرتبط با "نقص توجه" مفید باشد. به طور اخص این تیم پیش بینی کرد افرادی که دچار اختلال بیش فعالی (ADHD) هستند، می توانند از نتایج این پژوهش سود ببرند.

نظرات بینندگان