arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

چین: از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کنیم

چین در واکنش به اقدام آمریکا در وضع تعرفه‌های گمرکی ۱۶ میلیارد دلاری بر کالاهای تولیدی خود اعلام کرد که به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد. وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه ضمن انتشار بیانیه ای از عزم این کشور برای مقابله با آخرین دور وضع تعرفه های گمرکی از سوی واشنگتن سخن گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین در واکنش به اقدام آمریکا در وضع تعرفه‌های گمرکی ۱۶ میلیارد دلاری بر کالاهای تولیدی خود اعلام کرد که به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه ضمن انتشار بیانیه ای از عزم این کشور برای مقابله با آخرین دور وضع تعرفه های گمرکی از سوی واشنگتن سخن گفت.

در این بیانیه تاکید شده است که چین «قویا» با وضع تعرفه‌های گمرکی جدید آمریکا مخالف است. رسانه های دولتی چین گزارش کرده اند که این کشور در اقدامی مشابه تعرفه های گمرکی جدیدی بر ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

تعرفه های گمرکی جدید واشنگتن بر روی دسته ای از کالاهای چینی که ارزش آنها ۱۶ میلیارد دلار است از روز پنجشنبه اعمال خواهد شد. به این ترتیب ارزش کالاهای چینی که تاکنون بر آنها تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی وضع شده است به ۵۰ میلیارد دلار می رسد.

این در حالی است که احتمال داده می شود که آمریکا در ماه سپتامبر تعرفه های گمرکی جدیدی بر روی دسته ای از کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار وضع کند.

اعمال تعرفه های گمرکی جدید آمریکا بر کالاهای چینی روز پنجشنبه تنها چند ساعت پیش از آغاز دومین روز مذاکرات بین مقامات تجاری دو کشور آغاز شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده است در صورتی که چین مازاد تجاری مبادلات خود با آمریکا را کاهش ندهد بر روی تمام کالاهای وارداتی چین تعرفه بیشتری وضع خواهد کرد.

مازاد تجاری چین در مبادلات خود با آمریکا ۳۳۵ میلیارد دلار است.

واردات محدود کالاهای آمریکایی به چین در مقایسه با صادرات کالاهای چینی به ایالات متحده می تواند در آینده پکن را محبور کند که در «جنگ تجاری» با آمریکا از حربه هایی به جز وضع تعرفه های مشابه استفاده کند.

نظرات بینندگان