arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

روابط محرمانه کشورهای خلیج فارس با تل آویو افشا شد

مرکز علمی تغییر و تحولات بین المللی تونی بلر در گزارش جدید خود روابط محرمانه و فزاینده کشورهای عرب خلیج فارس با تل آویو را افشا کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روابط محرمانه کشورهای خلیج فارس با تل آویو افشا شدگام های عادی سازی مناسبات میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی در حال سرعت گرفتن است که بهبود روابط سیاسی و مبادلات تجاری دوجانبه را در برمی گیرد.
بر اساس این گزارش، ارزش مبادلات تجاری میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب خلیج فارس سالانه بیش از یک میلیارد دلار است.
تحلیل های مرکز علمی تغییر و تحولات بین المللی تونی بلر در سال 2016 نشان می دهد که ارزش محصولات صادراتی رژیم صهیونیستی به کشورهای خلیج فارس از ارزش صادرات این رژیم به ژاپن و روسیه بیشتر است.
درادامه این گزارش اضافه شده است صادرات اسرائیل به کشورهای خلیج فارس در صورت برقراری روابط رسمی به چند برابر افزایش می یابد.
براساس این گزارش سهمیه احتمالی این رژیم از بازارهایی کشورهای ساحلی خلیج فارس دو تا سه درصد محصولات وارد شده به بازارهای این رژیم است که در شرایط عادی بین 15 تا 25 میلیارد دلار است.
این مرکز در تحلیل خود به سرازیر شدن محصولات این رژیم به کشور ثالث و از آنجا به کشورهای خلیج فارس اشاره کرد.
هرچند نشانه ای از تجارت مستقیم بین رژیم صهیونیستی و کشورهای خلیج فارس به چشم نمی خورد اما کالاهای این رژیم پس از ورود به اردن به بازارهای کشورهایی مانند قطر، امارات و عربستان سرازیر می شود.
رژیم صهیونیستی به منظور تقویت مبادلات تجاری در صدد ساخت خط راه آهن از سرزمین های اشغالی به اردن و از آنجا به کشورهای خلیج فارس است.
در همین راستا وزیر مخابرات رژیم صهیونیستی چندی پیش از ریاض خواست تا به هواپیماهایی که مقصدشان سرزمین های اشغالی است، اجازه دهد تا از حریم هوایی عربستان عبور کنند .
وی همچنین خواستار راه اندازی پروازهای سفر حج به طور مستقیم از سرزمین های اشغالی به عربستان شد.
همزمان با آن بنیامین نتانیاهو از وجود روابط محرمانه با برخی از کشورهای اسلامی سخن به میان آورد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان