arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

شاهکار بانوان کبدی با شکست تاریخی هند / مدال طلا به ایران رسید

تیم ملی کبدی دختران ایران در دیدارفینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف هند رفت که در پایان با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد تا کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها، یازدهمین مدال طلا را در کارنامه خود ثبت کند. این اولین مدال طلای کبدی بانوان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی کبدی دختران ایران با برتری تاریخی مقابل هند در دیدار فینال، قهرمان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی کبدی دختران ایران در دیدارفینال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مصاف هند رفت که در پایان با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ به برتری رسید و مدال طلا را از آن خود کرد تا کاروان ورزشی ایران در این رقابت‌ها، یازدهمین مدال طلا را در کارنامه خود ثبت کند. این اولین مدال طلای کبدی بانوان است.

ملی پوشان ایران نیمه اول این بازی را تنها با دو امتیاز اختلاف و با نتیجه ۱۱ بر ۱۳ واگذار کردند اما در اوایل وقت نیمه دوم این بازی،با نمایشی عالی ۱۸ بر ۱۵ از هند پیشی گرفتند و این ۳ اختلاف امتیاز را تا پایان بازی ادامه دادند و قهرمان شدند.

تیم ملی کبدی دختران ایران در مرحله گروهی این بازی‌ها با بنگلادش، کره جنوبی و چین تایپه هم‌گروه بود که مقابل کره و بنگلادش به برتری رسیده و مقابل چین تایپه شکست خورده بود. آنها در نیمه نهایی مقابل تایلند نیز به برتری رسیدند و با پیروزی مقابل هند به مدال طلا رسید.

آزاده صیدی، فاطمه کرمی خاتونبان، رویا داودیان، مرضیه عشقی، سمیرا عطاردیان، سعیده جعفری، زهرا عباسی، صدیقه جعفری، زهرا کریمی، غزال خلج، فریده ظریف دوست، محبوبه سنچولی اسامی کبدی کاران دختر ایران در این رقابت‌ها بود.

تیم ملی کبدی دختران ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به مقام نایب قهرمانی و در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو نیز به مقام سومی رسیده بود.

نظرات بینندگان