arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

لاوروف: شرایط را برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان فراهم می‌کنیم

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در مسکو گفت: روسیه و ترکیه برای ایجاد شرایط مناسب جهت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان همکاری می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای ترکیه‌ای خود تأکید کرد که این کشور شرایط مناسب را برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در مسکو گفت: روسیه و ترکیه برای ایجاد شرایط مناسب جهت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان همکاری می‌کنند.

وی گفت: ما اوضاع پیچیده ادلب را که النصره برای کنترل بر آن تلاش می‌کند، زیر نظر داریم. ما تلاش می‌کنیم تا در زمان پاکسازی ادلب از تروریست‌ها خطراتی متوجه غیرنظامیان نشود.

چاووش‌اوغلو نیز تأکید کرد: همکاری سازنده میان ترکیه و روسیه ممکن است موجب حسادت برخی شود. به زودی نشستی میان سران ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه برگزار خواهد شد.

وی بر لزوم جدا کردن تروریست‌ها از مخالفان در ادلب تأکید کرد و گفت: استفاده از راهکارهای نظامی برای حل مشکل ادلب به فاجعه می‌انجامد.

نظرات بینندگان