arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا سبب افزایش تنش می‌شود

وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو را تنها سبب افزایش یافتن تنش در روابط میان دو کشور توصیف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا سبب افزایش تنش می‌شودبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه "ماریا زاخارووا" در واکنش به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم های جدید ضد روسی به بهانه نقش داشتن مسکو در حمله به گاز اعصاب به یک جاسوس سابق در خاک انگلیس، اعلام کرد که این حرکت "مطمئنا هیچ نتیجه ای به جز افزایش تنش ها" میان دو کشور نخواهد داشت.

موج جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه که از روز دوشنبه اجرایی خواهد شد، صادرات کالاهای حساس آمریکایی و فناوری های مرتبط با امنیت ملی را به روسیه ممنوع خواهد کرد.

این تحریم های آمریکایی همچنین فروش سلاح به روسیه را ممنوع کرده و جلوی همکاری های مالی و اعتباری با روسیه را خواهد گرفت.

دور جدید تحریم ها که آمریکا روز 15 مرداد آن را اعلام کرد، به اتهام نقش داشتن روسیه در حمله چند ماه پیش با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس "سرگئی اسکریپال" در خاک انگلیس اعمال خواهد شد.

کرملین اتهامات مطرح شده علیه روسیه مبنی بر دست داشتن در حمله با گاز اعصاب را رد کرده و هرگونه ارتباط مسکو با این ماجرا را بی اساس و مردود خوانده است.

سرگئی اسکریپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه به‌همراه دخترش که در انگلستان زندگی می‌کردند، اسفند ماه سال گذشته در یک مرکز خرید در شهر سلیزبری در 140کیلومتری جنوب غربی لندن درحالی که از هوش رفته بودند روی یک نیمکت پیدا شدند. انگلیس مدعی است که آن‌ها توسط سم اعصاب نوویچوک که در روسیه تولید می‌شود مسموم شده‌اند.

انتهای پیام/

 
نظرات بینندگان