arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح کرد:

آیا آمریکا می تواند با طرح موضوع مذاکره مجدد با ایران شکایت تهران را در لاهه دور بزند؟

حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری لاهه، گفت: کارهای حقوقی لازم در رابطه با مسیر دیپلماسی پرونده ایران در لاهه صورت گرفته است، ایران رسماً به آمریکا نامه داد و موضوع توقف اموال دو میلیارد دلاری ایران و خروج از برجام را اعلام کرد تا مشکل از طریق مذاکره حل شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا آمریکا می تواند با طرح موضوع مذاکره مجدد با ایران شکایت تهران را در لاهه دور بزند؟حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری لاهه، گفت: کارهای حقوقی لازم در رابطه با مسیر دیپلماسی پرونده ایران در لاهه صورت گرفته است، ایران رسماً به آمریکا نامه داد و موضوع توقف اموال دو میلیارد دلاری ایران و خروج از برجام را اعلام کرد تا مشکل از طریق مذاکره حل شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا پاسخ نامه ایران را نداد لذا ادله لازم داده شده و طبق اساسنامه لاهه مسیر دیپلماسی طی شده و به دلیل عدم حصول نتیجه، شکایتی تدوین شده است.

وی افزود: ایران مقدمات لازم را طی کرده است، آنها نمی‌توانند در خصوص درخواست مجدد مذاکره موضوعی را در دیوان لاهه مطرح کنند زیرا ما هم درخواست مذاکره با شروطی که دولت و مجلس پیش از این ها مطرح کرده بودند را از آمریکا کردیم.

فلاحت پیشه با بیان اینکه جلسه رسیدگی به پرونده دیوان لاهه هفته آینده برگزار می شود، گفت: ایران ادله حقوقی لازم را بر اساس عهدنامه مودت دارد منتهی باید منتظر شرایط رسیدگی به پرونده در دیوان بود.

رئیس کمیسیون امنیتملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکایی ها اصولاً حضور قوی در دیوان لاهه داشتند اما تا اینجای کار به نفع جمهوری اسلامی ایران پیش رفته است.

منبع: خانه ملت

نظرات بینندگان