arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

ترامپ سفر پامپئو به کره‌شمالی را لغو کرد

ترامپ سفر پامپئو به کره‌شمالی را لغو کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه با ادعای اینکه روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره به کُندی پیش‌رفته، سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه‌اش به کره‌شمالی را لغو کرد.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: «از وزیر خارجه مایک پامپئو خواستم که در این زمان به کره شمالی نرود زیرا به نظرم پیشرفت کافی در موضوع خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره انجام نشده است».

وی همچنین جنگ تجاری با چین را بهانه دیگری برای لغو سفر پامپئو به شرق آسیا عنوان کرده و افزود: «باور ندارم که آنها مانند گذشته در حال کمک به روند خلع سلاح هسته‌ای (شبه‌جزیره کره) باشند (برخلاف تحریم‌های سازمان ملل که اکنون اعمال شده‌اند)».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه پامپئو اما به دنبال سفر به کره شمالی در آینده نزدیک است، اظهار داشت: «البته بعد از آنکه روابط تجاری ما با چین متحول شد. فعلا گرم‌ترین احترامات خود را تقدیم رهبر کیم (جونگ‌اون) می‌کنم!»

ترامپ در پایان ابراز امیدواری کرد که بتواند رهبر کره‌شمالی را مجددا ملاقات کند.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرده بود هفته آینده برای ادامه مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی،‌برای چهارمین بار به این کشور سفر خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

رهبر کره شمالی در آخرین سفر پامپئو به پیونگ‌یانگ از دیدار با وی خودداری کرد. منابع خبری به سی‌ان‌ان گفتند وجود اختلافات زیاد در این سفر میان نمایندگان دو طرف دلیل این امر بوده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان