arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

اعترافات نصیریان در تمجید از جایگاه داریوش مهرجویی

جشن بزرگداشت های خانه سینما تحت تاثیر درگذشت عزت الله انتظامی و سید ضیاءالدین دری برپا شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، شامگاه جمعه دوم شهریور ماه آیین بزرگداشت خانه جشن خانه سینما در ایوان شمس با حضور برخی سینماگران و در شرایطی که تعداد افراد ناآشنا خیلی بیشتر بود برگزار شد.



شروع این مراسم با حک تصاویری از انتظامی و دری همراه با نوایی غم انگیز روی صفحه نمایش بود و بعد از پخش سرود ملی کشور، تصاویری قدیمی از مراسمی پخش شد که با اجرای عزت الله انتظامی در تالار وحدت دنبال شد. در آن مراسم چهره های مطرحی از سینمای ایران از جمله جمیله شیخی و فخری خوروش حضور داشتند و انتظامی از نصیریان برای تقدیر دعوت کرد که همین بهانه‌ای شد تا نصیریان که رییس جشن امسال خانه سینما است، روی سن ایوان شمس نیز حاضر شود.



این بازیگر با بیان اینکه خدا این درگذشتگان را رحمت کند، گفت: من هیچ وقت نمی‌توانم باور کنم چنین شور و استعداد و شوخ طبعی خاموش شده باشد. تمام این ها هم که گفتم در کنار حاضر جوابی بخشی از بازیگری است.



رییس بیستمین جشن خانه سینما گفت: ما خیلی شرایط جشن نداریم اما زندگی همین است. وقتی شنیدم قرار است از داریوش مهرجویی تقدیر شود بسیار خوشحال شدم و البته اصلا هم اهل تعارف های کلیشه ای نیستم چرا که فکر میکنم اسم او تمام ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و ...‌. را دارد و ایشان احتیاجی به زیرنویس ندارد.



او سپس به سالی اشاره کرد که غلامحسین ساعدی، داریوش مهرجویی را پشت صحنه نمایش آی با کلاه ای بی کلاه آورده بود که سبب آشنایی شد و همان جا گفته شد که سناریوی گاو در حال نوشتن است.



ما با کمک آقای مهرجویی با سینما آشنا شدیم یعنی ایشان در همان اداره تئاتر برای ما تمرین گذاشت و کار کرد و تمام آن اکیپ کارش را در سینما از آقای مهرجویی یاد گرفت.



نصیریان تاکید کرد: داریوش مهرجویی یکی از پایه‌های سینمای جدید ایران است و ما اگر گروهی بازیگر بودیم که فیلم گاو را بازی کردیم از رنج و مرارتی بود که مولف و بانی آن داریوش مهرجویی است. ما هم که بازیگر ایشان شدیم یک بازنگری تازه روی کار بازیگری و شخصیت ها شد و این در آقای هالو هم رخ داد.



او افزود: من تنها موردی که می‌خواستم درباره آقای مهرجویی بگویم این بود که این ها را تذکر دهم تا آقای مهرجویی ارزش واقعی خود را در سینما داشته باشد و بگویم که ایشان بود، به ما این فرصت را داد تا در چهار فیلم مهم قبل از انقلاب بازی کنیم و من افتخار میکنم به گاو، هالو، دایره مینا و آقای پستچی و دوست داشتم در تریبونی این ها را اعتراف کنم و فکر میکنم وجدان آقای انتظامی هم از حرف های من راضی است.



نصیریان پس از این صبحت ها خطاب به مهرجویی ‌تاکید کرد که هیچ توقعی از شما ندارم و این جمله خنده مهرجویی و حاضران را به دنبال داشت.



وی در ادامه به فعالیت‌ها و نقش داریوش اسدزاده در تئاتر اشاره کرد و درباره سید مهدی شجاعی و ابوالحسن تهامی نژاد نیز سخنانی تمجید آمیز گفت.



او البته تاکید کرد که همیشه مخالف بوده تا کسی جای او در فیلم صحبت کند و یادآور شد که علی حاتمی این کار را دوست داشت و انصافا در هزار دستان و کمال المالک این کار با بهترین کیفیت انجام شد.



نصیریان در ادامه باز هم به مهرجویی برگشت و گفت: اینکه اینجا صحبت کردم بیشتر برای آقای مهرجویی بود تا ادای دینی به ایشان و دیگر هنرمندانی که مورد تقدیر قرار می‌گیرند کنم.



او در پایان  صحبت‌هایش جشن سینمای ایران را به اهل فرهنگ و هنر تبریک گفت.



بروز رسانی می‌شود

نظرات بینندگان