arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
با بروز نشانه‌های تحریم ایران؛

قیمت نفت جهش کرد/شاخص برنت رشد هفتگی خود را به ۵درصد می‌رساند

روز جمعه، با نشانه‌هایی از این‌ که تحریم‌های آمریکا علیه ایران همین حالا در حال کاهش عرضه طلای سیاه در جهان است، قیمت نفت ۱ درصد جهش کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز جمعه، با نشانه‌هایی از این‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران همین حالا در حال کاهش عرضه جهان است، قیمت نفت ۱ درصد جهش کرد.

بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، پیش‌خرید نفت برنت، ۱ دلار جهش کرد و به هر بشکه ۷۵.۷۳ دلار رسید؛ اما تا ساعت ۱۸:۲۰ به وقت تهران، با اندکی افت به قیمت ۷۵:۵۳ دلار رسید که همچنان ۸۰ سنت نسبت به قیمت بسته شده دیروز بالاتر است.

قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا با ۷۰ سنت افزایش به حدود ۶۸.۵۳ دلار رسید؛ بر این اساس، احتمالا تا پایان معاملات امروز که تا نیمه شب و در بازار آمریکا ادامه خواهد داشت، شاخص برنت رشد هفتگی خود را به ۵ درصد و شاخص نفت آمریکا به ۴ درصد خواهند رساند.

ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است و امسال به طور متوسط، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت را به بازارهای جهانی عرضه کرده که این معادل ۲.۵ درصد مصرف جهان است.

روز جمعه، بانک سرمایه‌گذاری جفریز آمریکا اعلام کرد که طبق گزارشات، بارگیری نفت ایران در نیمه اول آگوست ۷۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه جولای کاهش یافته است؛ البته در این میان باید توجه داشت که معمولا باید این میزان با ماه مشابه سال قبل مقایسه می‌شد؛ با ورود به آخرین ماه تابستان با خروج از اوج مصرف تابستانی معمولا عرضه هم کاهش می‌یابد.

در بیانیه این بانک آمده است: ما انتظار داریم تا ربع چهارم امسال، بازارهای جهانی با کمبود عرضه یا کوچک شدن ظرفیت ذخیره ویا هردوی آنها، روبرو شود.

شرکت مشاور انرژی اف‌جی‌ای هم اعلام کرد: انتظار دارد تا اواسط ۲۰۱۹ صادرات نفت ایران به زیر ۱ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

نظرات بینندگان