arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

کره جنوبی به خرید نفت از ایران ادامه می دهد

یو چانگ هیان سفیر جدید کره‌جنوبی در تهران با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط کشورش گفت:‌کره جنوبی علیرغم خروج آمریکا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.توسعه روابط با ایران برای کره‌جنوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس مرکز پژوهش های مجلس با استقبال از توسعه و تحکیم روابط دوجانبه با کره جنوبی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان اقدامات صلح جویانه در سراسر جهان است.

به گزارش خانه ملت،‌ «یو چانگ هیان» سفیر جدید کره‌جنوبی در تهران امروز (یکشنبه 4 شهریورماه) با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی ایران و کره‌جنوبی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تقویت روابط خود با کره‌جنوبی در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط خوب مراکز پژوهش پارلمانی مجالس دو کشور و سفرها و دیدارهای مستمر و مداوم مقامات این دو مرکز، بر ضرورت، حفظ و ارتقای این همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: نگاه دولت و مردم ایران نسبت به کره‌جنوبی همواره مثبت بوده است و این رویکرد موجب شده علیرغم فراز و نشیب‌های سیاسی به اصل و اساس مناسبات دو کشور لطمه‌ای وارد نشود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان با اشاره به گفتگوهای اخیر سران دو کره، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان اقدامات صلح‌جویانه در سراسر جهان است و در این راستا از استقرار صلح و امنیت در شبه جزیره کره استقبال می‌کند.
یو چانگ هیان سفیر جدید کره‌جنوبی در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و کره‌جنوبی گفت: سفارت کره‌جنوبی در تهران تلاش خود را برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور به کار خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: توسعه روابط با ایران برای کره‌جنوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

یو چانگ هیان سفیر جدید کره‌جنوبی در تهران در ادامه با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط کشورش گفت:‌کره جنوبی علیرغم خروج آمریکا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

سفیر کره‌جنوبی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مراکز پژوهشی دو کشور، از برگزاری سمینار مراکز پژوهش پارلمانی جهان در کشور متبوعش خبر داد.

وی با تقدیم پیام همتای کاظم جلالی در کره‌جنوبی از رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای شرکت در این اجلاس دعوت بعمل آورد.

یو چانگ هون در پایان گزارشی از آخرین تحولات و گفتگوهای دو کره ارائه کرد.

نظرات بینندگان