arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

ترامپ برخلاف اوباما و بوش به مراسم خاکسپاری مک‌کین دعوت نشد

تهران – ایرنا – رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه گزارش دادند که بنا به وصیت‌نامه «جان مک کین» سناتور صاحب نفوذ که به تازگی براثر سرطان درگذشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به مراسم خاکسپاری او دعوت نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا به نقل از سی.ان.ان، این موضوع را خانواده مک‌کین از طریق «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به اطلاع ترامپ رسانده‌‌ است.

انتظار می رود به جای ترامپ، «مایک پنس» معاون وی در مراسم خاکسپاری این سناتور جمهوریخواه حاضر شود.

به گفته منابع آگاه، مک‌کین خود طی یکسال گذشته در تدارک این مراسم بوده و از «باراک اوباما» و «جرج بوش» دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای ایراد سخنرانی دعوت کرده است.

وی که از مدت‌ها پیش به تومور مغزی مبتلا شده بود، روز شنبه در سن 81 سالگی درگذشت.

مک‌کین از جمله صاحب‌نفوذترین سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی بود که در سال 2008 به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد، اما در نهایت رقابت را به اوباما واگذار کرد.

وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 از ترامپ سلب حمایت کرد و پس از روی کار آمدن دولت جدید هم همواره جزو منتقدان سیاست‌های وی در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه درمانی و سیاست خارجه بود.

از مک‌کین به عنوان چهره‌ای ایران ستیز یاد می‌شود. او طی سال‌های گذشته نقشی کلیدی در موضع ضدبرجامی کنگره آمریکا ایفا کرده بود.

شبس ** 9386 *1488 **

نظرات بینندگان