arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

سرمایه گذاری ایرباس در پروژه ای فضایی / نقشه برداری دقیق با هدف کاهش مشکلات هوافضا

شرکت ایرباس با سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری در حوزه نقشه برداری هوایی قصد دارد بخشی از پروژه نقشه های ماهواری ای گوگل باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت ایرباس با سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری در حوزه نقشه برداری هوایی قصد دارد بخشی از پروژه نقشه های ماهواری ای گوگل باشد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، پروژه موسوم به leolabs قصد دارد یک زیرساخت جدید متشکل از تجهیزات و نرم افزارها  را برای ردیابی اشیاء بیشتری در مدار اطراف زمین ارائه دهد.

بر همین اساس نیز ایرباس یک سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری روی پروژه مذکور ترتیب داده است. درواقع این پروژه 3 گروه را پشتیبانی می کند:شرکت های ماهواره ای، سازمان های دولتی و بیمه گذاران.

 

پروژه . LeoLabs قصد دارد زیرساخت تجهیزات و نرم افزار های آسمانی را توسعه داده و تمامی اشیاء و اجرام آسمانی را ردیابی کند. این پروژه شروع به ساخت نسل بعدی سیستم های مداری خارج از زمین کرده است و میدلند، تگزاس، فیربنکس و آلاسکا را پوشش می دهد. "

 

جالب است بدانید بخشی از این پروژه با هدف شناسایی و ردیابی قطعاتی انجام می شود که  در فضای آسمان معلق هستند و در صورت برخورد با ماهواره ها مشکلاتی جدی ایجاد می کنند.

آلن دکلرک معاون بخش توسعه کسب و کار این شرکت می گوید: "این مأموریت یک پلت فرم جهانی است."

 

LeoLabs سه گروه مشتری بالقوه را در صنعت فضا می بیند: شرکت های ماهواره ای (که در مدت کوتاهی پس از راه اندازی این پروژه از وضعیت ماهواره خود مطلع می شوند) آژانس های دولتی (به ویژه در مورد مجوز و بخش های نظارتی که در حال تلاش برای جلوگیری از افزایش خطر در برابر مشکلات فضایی هستند) و بیمه گذاران (که راه اندازی و اجرای عملیات های ماهواره ای را در فضا تضمین می کنند.)

به عبارت دقیق تر می توان این پروژه را نوعی بیمه ویژه برای ماهواره ها ارزیابی کرد.

نظرات بینندگان