arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

قطر: یک پایگاه هوایی جدید به نام تمیم می‌سازیم

سرتیپ خلبان «ابراهیم المالکی» جانشین فرمانده نیروی هوایی قطر بدون ذکر جزئیات، از ساخت یک پایگاه هوایی جدید به نام 'پایگاه هوایی تمیم' (بن حمد آل ثانی امیر فعلی این کشور) خبر داد. طرح توسعه پایگاه العدید در حالی است که پیشتر رسانه‌های وابسته به عربستان و امارات شایع کرده بودند، آمریکا قصد دارد پایگاه نظامی هوایی خود را از قطر به یکی از کشور‌های منطقه منتقل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرتیپ خلبان «ابراهیم المالکی» جانشین فرمانده نیروی هوایی قطر بدون ذکر جزئیات، از ساخت یک پایگاه هوایی جدید به نام 'پایگاه هوایی تمیم' (بن حمد آل ثانی امیر فعلی این کشور) خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از تارنمای روزنامه العرب چاپ قطر، المالکی در گفتگو با مجله 'الطلائع' وابسته به وزارت دفاع این کشور، همچنین گفت: پایگاه هوایی العدید (محل استقرار نیرو‌های آمریکایی) و نیز پایگاه هوایی دوحه برای فرود هواپیما‌های و سامانه‌های جدید از جمله جنگنده‌های رافائل فرانسه، جنگنده‌های اف ۱۵ و هلیکوپتر‌های 'آپاچی' آمریکایی، جنگنده‌های تایفون و بالگرد‌های ان اچ ۹۰ اروپا و دیگر هواپیما‌های پیشرفته و مدرن، توسعه پیدا خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی قطر همچنین اعلام کرد که در کنار توسعه و ساخت یک پایگاه هوایی جدید، سامانه‌های فرماندهی و کنترل نیز توسعه خواهد یافت و پیشرفته‌ترین رادار‌ها به خدمت گرفته می‌شود.

دوحه یک ماه پیش (مرداد ماه ۹۷) نیز اعلام کرد: با اختصاص ۱.۸ میلیارد دلار عملیات توسعه پایگاه هوایی 'العدید ' آمریکا را آغاز کرد.

حدود ۱۰ هزار نظامی و دستکم یکصد هواپیمای نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی نظامی العدید در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر دوحه پایتخت قطر مستقر هستند.

مقام‌های نظامی واشنگتن فرماندهی مرکزی خود را در سال ۲۰۰۳ میلادی از عربستان به پایگاه هوایی العدید انتقال دادند و از آن پس، این پایگاه به تدریج، توسعه پیدا کرده است.

طرح توسعه پایگاه العدید در حالی است که پیشتر رسانه‌های وابسته به عربستان و امارات شایع کرده بودند، آمریکا قصد دارد پایگاه نظامی هوایی خود را از قطر به یکی از کشور‌های منطقه منتقل کند.

نظرات بینندگان