arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

حضور نجات بخش پهبادها برای مهار آتش کالیفرنیا / از تهیه تصاویر 3 یعدی تا فیلمبرداری از میان دودها

آتش نشان ها برای مهار شعله های آتش در کالیفرنیا از پهبادها کمک می گیرند. درواقع به نظر می رسد این یک شیوه به شدت کاربردی و مناسب برای حل معضل آتش سوزی در جنگل های منطقه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آتش نشان ها برای مهار شعله های آتش در کالیفرنیا از پهبادها کمک می گیرند. درواقع به نظر می رسد این یک شیوه به شدت کاربردی و مناسب برای حل معضل آتش سوزی در جنگل های منطقه است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، ابزارهای آتش نشانی به طور معمول حریف آتش سوزی های فصلی نمی شوند.اکنون آتش سوزی وسیعی در جنگل های کالیفرنیا رخ داده که می تواند برای بسیاری از شهروندان منطقه خطرناک در نظر گرفته شود.

متاسفانه آتش نشان ها پیش بنی کرده اند که اتش سوزی تابستان سال 2018 تا مهرماه این سال ادامه دارد. تصاویر حرارتی منتشر شده از این منطقه نیز حکایت از شرایطی اسف بار دارد. با همه این ها به نظر می رسد اگر پهبادها نبودند شرایط می توانست بسیار بدتر هم باشد.

تصاویری حرارتی که از یک پهباد ارسال شده نشان می دهد می توان به قدرت پهبادها برای حل معضل آتش سوزی و البته شناسایی نقاط اصلی بحران امیدوار بود.

 

برخی از کارشناسان حوزه آب و هوا می گویند اکنون بدترین فصل سال برای آتش سوزی است. هم اکنون هزاران آتش نشان در حال مبارزه با آتش سوزی در سراسر کشور هستند. این در حالیست که نزدیک به 423 هزار  هکتار از زمین های منطقه نیز تحت تاثیر آتش از بین رفته اند،  1600 سازه نابود شده و البته  هفت تن جان خود را از دست داده اند.

 

برای کمک به غلبه بر آتش سوزی، ادارات دولتی و فدرال به پهبادها ماموریت داده اند با آتش گسترده بجنگند. این پهبادها با تهیه نقشه های سه بعدی، کمک شایانی به مهار آتش می کنند.

طی چهار سال گذشته بیش از 180 اداره آتش نشانی در سراسر کشور از هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام عملیات آتش نشانی و نجات استفاده کرده اند.

این پهبادها، بین 600 تا 10 پوند وزن دارند و سیستم های دوربین پیشرفته ای را با خود حمل می کنند. به عنوان مثال، یکی از  دوربین های این سیستم دارای زوم 180 برابری است و دوربین  ماژول حرارتی این محصول نیز برای دیدن مناطق گرم از بین دود مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

برچسب ها: پهباد ، آتش سوزی
نظرات بینندگان