arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

مصری: سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور به‌دنبال استیضاح روحانی نبودند

نماینده سوال کنندگان از رئیس جمهور گفت: طبق آیین نامه پاسخ‌های رئیس جمهور که قانع کننده تشخیص داده نشده به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و مابقی به تشخیص قاضی بستگی دارد که آیا این مصداق عدم اجرای تکالیف دولت است یا خیر؟اما ما به دنبال اصلاح امور هستیم و امیدواریم دولت خودش برای اعمال این اصلاحات اقدام عملی کند. مجلس هم در صورتی که نیاز باشد به دولت کمک خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده سوال کنندگان از رئیس جمهور گفت که سوال کنندگان به دنبال استیضاح روحانی نبودند بلکه به دنبال اصلاح امور و حل مشکل مردم بودند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز شاهد یک تغییر رویه اساسی و جدی در مجلس بودیم. آن هم نسبت به رویه‌هایی که ناخواسته در جلسات قبلی ایجاد شده بود و نقطه اوجش استیضاح آقای ربیعی بود که مورد پذیرش غالب نمایندگان نبود. سوال کنندگان از رئیس جمهور امروز صرفا به موضوع سوال پرداختند و در تریبون از ناحیه سوال کنندگان به رئیس جمهور به مسائل استدلالی تبدیل شد.

مصری با بیان این که سوال کنندگان از رئیس جمهور برنامه ریزی منسجمی در این باره داشتند، اضافه کرد: ما می‌خواستیم به دنیا بفهمانیم آنچه در قانون مترقی جمهوری اسلامی وجود دارد می‌تواند در قالب منطق و چارچوب منظم اجرایی شود. افراد حرف را می‌شنوند و در رای گیری نظر خود را اعمال می‌کنند. چرا که معتقدیم تریبون مجلس جای تخاصم نیست و نیازی به داد و فریاد هم نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: ما معتقدیم در موارد این چنینی به جای این که فضای تخاصم سیاسی ایجاد شود باید به سمت یک عملیات اصلاحی برویم. نمایندگان امروز در یک گفت و گوی ملی به این نتیجه رسیدند که مشکلات باید مطرح شود و پاسخ‌ها شنیده شود و نهایتا در قالب رای نظر خود را ارائه کنند. از فردا هم شروعی است تا به سمت اصلاح امور برویم. و برنامه اجرایی دولت را ببینیم و ان‌شاءالله لوایحی برای اصلاح امور از سوی دولت ارائه شود.

مصری با بیان این که نمایندگان آماده کمک به دولت برای حل مشکلات هستند، افزود:‌ بخشی از فضای امروز حاصل تلاش خبرنگاران بود و امیدواریم مجلس در ادامه به سمت و سویی برود که صرفا ارکان موضوعات در تریبون مطرح و اخلاق اسلامی رعایت شود.

نماینده سوال کنندگان از رئیس جمهور ادامه داد: طبق آیین نامه پاسخ‌های رئیس جمهور که قانع کننده تشخیص داده نشده به قوه قضاییه ارجاع می‌شود و مابقی به تشخیص قاضی بستگی دارد که آیا این مصداق عدم اجرای تکالیف دولت است یا خیر؟اما ما به دنبال اصلاح امور هستیم و امیدواریم دولت خودش برای اعمال این اصلاحات اقدام عملی کند. مجلس هم در صورتی که نیاز باشد به دولت کمک خواهد کرد. ما همچنین آمادگی این را داریم که اتاق فکر مشترک با دولت تشکیل بدهیم و برای رفع مشکلات چاره اندیشی کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره‌ی موسسات اعتباری اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی و از منابع ملی برای کسانی که در بخش موسسات خسارت دیدند پرداخت شده ما به دنبال مچ گیری نیستیم بلکه به دنبال نتیجه‌ایم و همین دغدغه‌ی نمایندگان درباره‌ی موسسات بود که باعث شد ۹۰ درصد کسانی که از موسسات طلب داشتند به طلب خود برسند.

وی درباره‌ی اظهارات یکی از نمایندگان سوال کننده مبنی بر احتمال کلید زدن استیضاح رئیس جمهور افزود: من به نظر شخصی افراد کاری ندارم اما سوال کنندگان به دنبال این موضوع نبودند بلکه به دنبال اصلاح امور و حل مشکل مردم هستند.

مصری در بخش دیگری از اظهاراتش اقدام دولت در مورد تعیین نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای ارز را خلاف قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر پیش بینی ارز به نرخ شناور مدیریت شده عنوان کرد و گفت: ما همچنین از روز اول گفتیم که باید بازار ثانویه تشکیل شود، اما این اتفاق نیفتاد و دولت بعد از دو سه ماه قانع شد که این کار را انجام دهد که همین امر باعث شد شتاب نرخ ارز قدری کاهش یابد. ما معتقدیم در ادامه رونق بازار ثانویه و ایجاد اطمینان برای عرضه کنندگان دولت باعث کاهش نرخ ارز خواهد شد.

نظرات بینندگان