arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۷

فوران سیبری و مرگ بزرگ چیست؟/ انقراضی قبل از عصر دایناسورها

«مرگ بزرگ»، قوی‌تر از آنچه باعث انقراض دایناسورها در 65 میلیون سال پیش شد، بوده است که موسوم به انقراض پرمین-تریاس permian-Triassic است. این رخداد 250 میلیون سال پیش رخ‌داده که بزرگ‌ترین آن‌ها Siberian Flood Basalts است که 96 درصد از زندگی دریایی و 70 درصد از گونه‌های زمینی را منقرض کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«مرگ بزرگ» که 250 میلیون سال پیش رخ داد و زندگی در زمین را نابود کرد؛«انفجار آتش‌فشانی»مهیبی بوده است که پیش از حکومت دایناسورها بر کره خاکی رخ‌داده است.

به گزارش خبرآنلاین، «مرگ بزرگ»، قوی‌تر از آنچه باعث انقراض دایناسورها در 65 میلیون سال پیش شد، بوده است که موسوم به انقراض پرمین-تریاس permian-Triassic است. این رخداد 250 میلیون سال پیش رخ‌داده که بزرگ‌ترین آن‌ها Siberian Flood Basalts است که 96 درصد از زندگی دریایی و 70 درصد از گونه‌های زمینی را منقرض کرد.

حالا دانشمندان معتقدند این رخداد در طول یک‌میلیون سال باعث مرگ لایه اوزن شده و بیش از 10 میلیون سال هم طول کشیده تا حیات مجدداً به زمین برگردد.

مایکل برادلی محققی که در این زمینه مقاله نوشته است می‌گوید: میزان تخریب و نابودی توسط Siberian Flood Basalts بسیار بیش‌ازحد تصور بوده و این مقیاس از انقراض توسط این پدیده باعث انفجارها و فوران‌های دیگر در زمین شده است که باعث ارسال حجم عظیمی از هالوژن‌ها ازجمله کلرید، برومین و ایودین(ید) به جو زمین در طول یک‌میلیون سال شده است و بعدا 10 میلیون سال طول کشیده تا مجددا زمین به حالت قبل بازگردد.

نظرات بینندگان