arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

نگاهی به تلاش های فیسبوک برای گسترش وای فای در کشورهای در حال توسعه

فیسبوک برای دسترسی کاربران به اینترنت در سراسر جهان تلاش می کند.این موضوعی است که می تواند به کسب و کارهای محلی کمک شایانی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیسبوک برای دسترسی کاربران به اینترنت در سراسر جهان تلاش می کند.این موضوعی است که می تواند به کسب و کارهای محلی کمک شایانی کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، اگرچه اغلب تلاش های فیسبوک کاملا رایگان نیست، اما فرصت دسترسی نامحدود به اینترنت را در اختیار کاربران می گذارد.

ماموریت فیسبوک این است که مردم جهان را به هم نزدیکتر کند، بنابراین بخشی از این ماموریت شامل دسترسی به اینترنت در مناطق دور افتاده و کشورهای در حال توسعه است.

 

یکی از پروژه های مهم فیسبوک در این زمینه، «Express Wi-Fi » است. هدف اصلی این پروژه کمک به کسب و کارهای محلی، ارائه دهندگان اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه با ارائه پول و فناوری برای ایجاد دسترسی به اینترنت در منطقه های مختلف است.

 

فیس بوک اخیرا علام کرد  که دریک برنامه جدید به نام« Express Wi-Fi Certified»،  شرکت هایی را منتخب می کند و این شرکت ها را قادر می سازد تا سخت افزار های وای فای تولید کنند.

 

فیس بوک برنامه های متعددی برای گسترش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان دار.  از جمله پروژه هواپیماهای بدون سرنشین به منظور اتصال اینترنت قوی تر برای مردم مناطق محروم. افزون بر این، شرکت فیسبوک، اقدام به استخدام کارشناسان نقشه برداری برای تجزیه و تحلیل داده ها به منظور کشف کردن مناطقی از جهان که هنوز به اینترنت نیاز دارند، کرده است.

 

پروژه های توسعه اینترنت فیسبوک از سال 2015 آغاز شد و در حال حاضر در پنج کشور هند، اندونزی، کنیا، نیجریه و تانزانیا موجود است. فیس بوک برای شرکت هایی که در بهبود زیرساخت های وای فای فعالیت می کنند، منابع مالی تهیه می کند. سپس، کسب و کارهای منتخب را حمایت می کند تا به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشند.

فیسبوک در مناطقی مثل  تانزانیا، برای تامین اینترنت اماکنی مثل ، معابد، مدارس و دفاتر کاری تلاش های پرشماری ترتیب داده است.

افزون بر این  شرکت فیسبوک در حال بررسی مشارکت با ارائه دهندگان ماهواره ای است که می تواند دسترسی به اینترنت از نقاط مختلف جهان را تسریع کند.

نظر شما در مود فعالیت های فیسبوک چیست؟این فعالیت ها بار انسان دوستانه دارند یا تبلیغاتی؟

 

نظرات بینندگان