arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

رسانه آمریکایی: ایمیل های کلینتون را یک شرکت چینی هک کرده بود

یک رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام آگاه خبر داد که ایمیل های «هیلاری کلینتون» رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط یک شرکت چینی هک شده است.این منبع آگاه همچنین به دیلی کالر گفته است که این شرکت چینی که متعلق به دولت این کشور است، دسترسی همزمان به سرور ایمیل ها کلینتون داشته و از آن ها کپی گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام آگاه خبر داد که ایمیل های «هیلاری کلینتون» رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط یک شرکت چینی هک شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن اگزماینر، یک منبع آگاه که نامی از او برده نشده به نشریه دیلی کالرآمریکا فاش کرد که ایمیل های کلینتون توسط یک شرکت چینی مستقر در واشنگتن هک شده بود.
این منبع آگاه همچنین به دیلی کالر گفته است که این شرکت چینی که متعلق به دولت این کشور است، دسترسی همزمان به سرور ایمیل ها کلینتون داشته و از آن ها کپی گرفته است.
این منبع اگرچه نامی از این شرکت چینی نبرد اما ادعا کرد که نام آن محفوظ است.
به نوشته واشنگن اگزماینر، «لوئی گوهمرت» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته در یک جلسه استماع گفت که بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا دریافته بود که بیشتر ایمیل های کلینتون به یک عامل خارجی که ارتباطی با روسیه نداشته ارسال شده است.
گوهمرت همچنین گفت که مقام های وقت اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) با وجود آنکه از طریق بازرسی کل از این موضوع آگاه شده اند، هیچ اقدامی در این زمینه نکرده اند.
هک سرور ایمیل کلینتون که حاوی بسیاری از اطلاعات طبقه بندی شده بوده و مشخص کرد که وی از ایمیل شخصی برای امور دولتی استفاده می کرده، تنش های سیاسی بسیاری را در آمریکا برانگیخت که دامنه آن تا امروز نیز کشیده شده است.

نظرات بینندگان