arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

نشست سرّی ژاپن و کره شمالی در ویتنام

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مقام‌های ژاپن بدون اطلاع آمریکا با مقام‌های کره شمالی نشستی سرّی برگزار کرده‌اند.این گفت‌وگوها بازتاب نگرانی رو به رشد ژاپن از اعتماد به آمریکا در موضوعاتی چون گفت‌وگو برای آزادی شهروندان ربوده شده ژاپنی در کره شمالی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مقام‌های ژاپن بدون اطلاع آمریکا با مقام‌های کره شمالی نشستی سرّی برگزار کرده‌اند.

به گزارش فارس، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که ژاپن و کره شمالی در ماه جولای نشستی سرّی در ویتنام برگزار کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، ژاپن بدون اطلاع دادن به آمریکا نشستی میان «شیگرو کیتامورا» رئیس دفتر تحقیقات و اطلاعات کابینه دولت ژاپن و «کیم سانگ های» یک مقام ارشد کره شمالی، برگزار کرده است.

تلگراف افزود، این گفت‌وگوها بازتاب نگرانی رو به رشد ژاپن از اعتماد به آمریکا در موضوعاتی چون گفت‌وگو برای آزادی شهروندان ربوده شده ژاپنی در کره شمالی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بعد از دیدار خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور در اردیبهشت ماه، گفته بود این موضوع را در دیدار دوجانبه مطرح کرده است.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن ماه می گذشته، بعد از دیدار تاریخی سران دو کره که در ماه آوریل برگزار شده بود، گفت خواستار نشست دوجانبه توکیو و پیونگ یانگ است. وی بعد از دیدار کیم و ترامپ نیز از تمایل برای برگزاری نشست دوجانبه میان ژاپن و کره شمالی گفته بود.

بعد از دیدار ماه ژوئن کیم و ترامپ توافق خلع سلاح اتمی کره شمالی به ازای دریافت تضمین امنیتی میان دو طرف به امضا رسید. همچنین مقرر شد دیدار مقام‌های دو کشور در سطوح پایین ادامه یابد، اما جمعه گذشته ناگهان دولت آمریکا سفر وزیر خارجه این کشور به کره شمالی را لغو کرد و بهانه آورد که روند خلع سلاح اتمی به کُندی پیش می‌رود.

نظرات بینندگان