arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

سلطانی‌فر: جایگاه واقعی ایران چهارمی جدول بازی‌های آسیایی است

وزیر ورزش و جوانان درباره نتایج کاروان ایران در بازیهای آسیایی با اشاره به رضایت ریاست جمهوری از عمکلرد کاروان ایران گفت: خوشبختانه نتایج جوانان سربلند و بخصوص بانوان کاروان ایران تا امروز رضایت مردم و مسئولان کشور را بدنبال داشته است و باید بگویم جایگاه واقعی ایران الان باید مکان چهارم بازی ها باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: در بازی‌های آسیایی در بسیاری از رشته‌ها به‌خصوص در ورزش بانوان موفق بودیم.

مسعود سلطانی فر درباره نتایج کاروان ایران در بازیهای آسیایی با اشاره به رضایت ریاست جمهوری از عمکلرد کاروان ایران گفت: خوشبختانه نتایج جوانان سربلند و بخصوص بانوان کاروان ایران تا امروز رضایت مردم و مسئولان کشور را بدنبال داشته است و باید بگویم جایگاه واقعی ایران الان باید مکان چهارم بازی ها باشد.

وزیر ورزش و جوانان افزود : با نگاهی به برنامه رشته های ورزشی پیش از شروع مسابقات سه رشته مدال آور ما شامل کشتی، تکواندو و بوکس برخی اوزان مدال آور خود را در برنامه این مسابقات از دست داد و این اولین تلاش میزبان برای رسیدن به سکوی چهارمی بود و در ادامه هم شورای المپیک آسیا با اضافه کردن رشته ای با قدمت کم در مسابقات قهرمانی آسیایی بنام پنچاک سیلات توانست «مزرعه ای از طلا» برای میزبان ایجاد کند و تاکنون یازده طلا در این رشته گرفته است!

سلطانی فر ادامه داد: با همه این تمهیدات بازهم ورزشکاران و جوانان ایران خوش درخشیدند و شما دیدید در رشته کبدی تیم مردان و زنان ایران باشکست قهرمان جهان برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور یک رشته در هر دو بخش زنان و مردان قهرمان بازیهای آسیایی شد در سنگنوردی علی پور قهرمان دنیاست و با شایستگی مدال طلا گرفت و انتظار ما از او کسب مدال در المپیک آینده است.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به طلای های سلیمی و سیفی در وزنه برداری و ووشو پرداخت و گفت: کسب سومین طلای پیاپی بازی های آسیایی توسط این دو قهرمان موجب خرسندی مردم و عزت ورزش ایران شد و از انها تشکر می کنم ضمن اینکه رکورد شکنی سهراب مرادی قهرمان ارزنده المپیکی ایران برای همه علاقمندان ورزش قابل توجه بود و امیدوارم روند موفقیت او ادامه داشته باشد.

سلطانی فر همچنین با تقدیر از کشتی گیران ازاد و فرنگی کار ایران گفت: رشدی کیفی مدال های قهرمانان ایران در این دوره از بازی های به رغم کم شدن اوزان بسیار غرور انگیز بود و امیدوارم با تلاش های آقای خادم و دیگر مربیان و قهرمانان نتایج ارزشمند آن ها را در المپیک آینده شاهد باشیم.

وزیر ورزش و جوانان رشد بسیار خوب مدال آوری دختران ووشو کار و مدال آوری کاراته کاها و تکواندوکاران را از جمله نتایج خوب کاروان ایران در بازیهای آسیایی دانست و گفت: در ووشو مجموعه نتایج بسیار خوب بود هر چند منتظر مدال های طلای خواهران منصوریان بودم ولی بازهم از آن ها و مجموعه فدراسیون تشکر می کنم در رشته تکواندو در بخش مردان نتایج خوبی گرفتیم و البته حرکت ارزشی خانم سلحشوری بانوی مدال آور تکواندو کار در یاد ها خواهد ماند ، در رشته کاراته هم در هشت ، وزن هشت مدال گرفتیم و این نتیجه خوب است.

سلطانی فر از طلای ارزشمند کیهانی در دوی سه هزار متر با مانع هم یاد کرد و گفت : مدال آوری در رشته های پایه و پر مدال مورد توجه و تاکید وزارت ورزش و جوانان است و از آقای حسین کیهانی برای این موفقیت تشکر می کنم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد مدال های بانوان ورزشکار کاروان ایران اشاره کرد و گفت : خوشحالم با تصمیم درستی که در ستاد بازیهای آسیایی گرفتیم بیشترین تعداد ورزشکار زن را در تاریخ این بازی های اعزام کردیم و مدال های متعدد آنها گواه شایستگی ورزشکاران زن ایران است و از تک تک انها تشکر می کنم و به تمامی فدراسیون تاکید مجدد می کنم که حمایت از برنامه های ورزشی زنان را در دستور کار خود داشته باشند و یکی از مبناهای ارزیابی ما در فدراسیون ها توسعه و حمایت از ورزش زنان است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به زمان باقی مانده تا پایان بازیهای آسیایی گفت : هنوز در برخی رشته های مانند دو و میدانی ، بسکتبال ، والیبال ، جودو ، کوراش و قایقرانی رقابتهای قهرمانان ایران ادامه دارد و امیدوارم شاهد مدال و کسب سکوهای برتر از سوی این قهرمانان باشیم و همانطور که اشاره کردم هدف گذاری ما موفقیت و کسب نتایج تاریخی در بازیهای المپیک آینده است.

نظرات بینندگان