arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷

قدرتمند ترین ابر کامپیوتر جهان وارد دانشگاه تگزاس می شود / سرمایه گذاری 60 میلیون دلاری برای بررسی تغییرات اقلیمی

دانشگاه تگزاس یک ابرکامپیوتر  60 میلیون دلاری خریداری کرده تا به مطالعه تغییرات آب و هوایی و موضوعات مرتبط با جو زمین بپردازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دانشگاه تگزاس یک ابرکامپیوتر  60 میلیون دلاری خریداری کرده تا به مطالعه تغییرات آب و هوایی و موضوعات مرتبط با جو زمین بپردازد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، دانشگاه تگزاس در آستین، به زودی به مقر یکی از قدرتمندترین ابرکامپیوترهای جهان تبدیل خواهد شد.

 

بنیاد علمی این دانشگاه با صرف هزینه ای 60 میلیون دلاری یک ابرکامپیوتر، به نام Frontera را خریداری کرده است که  قرار است تا سال 2019 به عنوان قدرتمند ترین ابرکامپیوتر علمی جهان در سطح دانشگاهی دست پیدا کند. البته فراموش نکنیم این ابر کامپیوتر پنجمین ابرکامپوتر جهان و  سومین ابر کامپیوتر در ایالات متحده و در نهایت همانطور که اشاره شد اولین ابرکامپیوتر علمی قدرتمند در سطح دانشگاهی است.

 

مدیر بخش تکنولوژی دانشگاه تگزاس؛ دن اسنتزیون در این خصوص می گوید: ابر کامپیوترها - مانند تلسکوپ برای نجوم یا شتاب دهنده های ذرات برای فیزیک – ابزارهای تحقیق ضروری هستند که برای پاسخ به سوالاتی که در آزمایشگاه قابل بررسیط نیستند استفاده می شود.

 

Frontera به محققان کمک می کند موضوع هایی مانند مدل سازی آب و هوا در جهان، برخورد ذرات هوا  و حتی پیش بینی های طوفان را مطالعه کند.

 

 

نظرات بینندگان