arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۷

شمار کشته های درگیری ها در پایتخت لیبی به 41 نفر رسید

اداره اورژانس بیمارستان صلاح الدین در طرابلس پایتخت لیبی پنجشنبه اعلام کرد: در پی تشدید درگیری ها در این شهر، تاکنون 41 کشته و 126 زخمی به این بیمارستان منتقل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار کشته های درگیری ها در پایتخت لیبی به 41 نفر رسیداداره اورژانس بیمارستان صلاح الدین در بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد: با توجه به اینکه وضعیت 75 نفر از زخمی ها وخیم است، امکان افزایش شمار کشته ها بسیار بالا است.
شمار کشته ها و زخمی های این درگیری ها منحصر به این تعداد نیست زیرا بسیاری از آن ها به این بیمارستان منتقل نشده اند.
تارنمای «الوسط» لیبی نیز در این خصوص نوشت: نیروهای امدادی پس از دریافت درخواست کمک مردم ، موفق شدند 16 خانواده را از مناطق درگیری ها خارج کنند.
شمار کشته های این درگیری ها تا روز چهارشنبه 26 و شمار زخمی ها 75 نفر بود اما آمارهای جدید نشان می دهد طی 24 ساعت گذشته درگیری ها در پایتخت لیبی شدت یافته است. بیشتر قربانیان این درگیری ها غیرنظامیان هستند.
سازمان صلیب سرخ جهانی در بیانیه ای درخصوص وخیم شدن اوضاع انسانی در طرابلس هشدار داده است.
«کارل ماتلی» رئیس صلیب سرخ در لیبی گفت: اوضاع وخیم طرابلس باعث نگراین همه شده است، در این شرایط کمک به بیمارستان ها اولویت نخست صلیب سرخ است و صلیب سرخ سعی می کند با تماس با طرف های درگیر، ارسال کمک های انسان دوستانه را به نیازمندان تسهیل کند.
رسانه های لیبیایی اعلام کرده اند : مراکز امدادرسانی و درمانی نیز از حملات اخیر مصون نبوده و برخی ساختمان های مراکز درمانی و امدادی آسیب دیده است.
از روز یکشنبه گذشته درگیری هایی میان گروه های مسلح در جنوب پایتخت لیبی روی داد و این درگیری ها صبح دوشنبه به اوج خود رسید. رسانه های این کشور اعلام کرده اند طرفین درگیر به وسیله سلاح های سبک، نیمه سنگین و سنگین مواضع طرف مقابل را هدف قرار می دهند.
وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی سه شنبه اعلام کرده بود: براثر این درگیری ها پنج نفر کشته و 27 تن دیگر زخمی شدند. 
این درگیری ها میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان 301» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» در گرفته است. 
هیات پشتیبانی سازمان ملل هشدار داده است تداوم درگیری ها ممکن است باعث گسترده شدن دامنه آن شود و همه مناطق این کشور را فرا گیرد. 
این درگیری ها در حالی ادامه دارد که سازمان ملل و برخی طرف های منطقه ای تلاش می کنند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را 19 آذرماه در این کشور برگزار کنند. 
اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

نظرات بینندگان