arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

اردوغان: برای جهت جلوگیری از بروز فاجعه در ادلب، به همکاری با ایران و روسیه ادامه می‌دهیم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: برای جهت جلوگیری از بروز فاجعه در ادلب، به همکاری با ایران و روسیه در سوریه ادامه می دهیم. اردوغان افزود: کریدور تروری را که می خواستند در مرزهای ترکیه با سوریه تشکیل دهند، با حضور موثر در میدان نابود کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: برای جهت جلوگیری از بروز فاجعه در ادلب، به همکاری با ایران و روسیه در سوریه ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا، اردوغان شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت نود و ششمین سالگرد 'پیروزی بزرگ' ترکیه در آنکارا افزود: کریدور تروری را که می خواستند در مرزهای ترکیه با سوریه تشکیل دهند، با حضور موثر در میدان نابود کردیم.
وی بیان کرد: درباره شهر منبج سوریه نیز با آمریکا مذاکره و راههای پاکسازی تروریست ها از این منطقه را نیز بررسی خواهیم کرد.
اردوغان اظهار کرد: با ایجاد منطقه امن در منطقه قندیل و در مرز ترکیه با شمال عراق در مسیر خنثی سازی توطئه 34 ساله حضور پ.ک.ک در آنجا گام بر می داریم.
رییس جمهوری ترکیه همچنین گفت: 25 سال پیش دشمنان ترکیه می توانستند با چند نقشه پنج میلیارد دلاری، بحران اقتصادی بزرگی در ترکیه ایجاد کنند ولی امروز کشور ما با اقدامات 20 برابر بزرگتر مواجه شده است، اما فروپاشی اقتصادی نداریم و نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: ناچاریم تاریخ هزاران ساله خود را به کسانی یادآور شویم که ترکیه را با کشورهایی که به راحتی بازی‌ می خورند، اشتباه می گیرند.
اردوغان افزود: در گذشته ترکیه از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک به آسانی تحت فشار قرار می گرفت و با هر بادی در اروپا و آمریکا دچار سرماخوردگی می شد ولی هم اکنون به ‌رغم اظهارات روزانه علیه ترکیه و با وجود قضاوت موسسات اعتبار سنجی، کشور ما در مسیر پیشرفت قرار دارد.

نظرات بینندگان