arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

بارش در پاییز امسال چگونه است

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد میانگین بارش در سه ماه پاییز امسال در بیشتر استان های کشور در حد نرمال خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بارش در پاییز امسال چگونه استمسعود حقیقت افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته میزان بارش در غرب مانند استان های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، آذربایجان غربی و ایلام بیش از نرمال خواهد بود.
وی اظهارداشت: همچنین نقشه های هواشناسی نشان می دهد میزان بارش در سواحل خزر و جنوب کشور کمتر از نرمال خواهد بود.
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی گفت: در مقیاس ماهانه، بارش شهریور در سواحل خزر اندکی کمتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. در مهرماه، بارش در غرب کشور نرمال تا بیش از نرمال و در آبان‌ به بیش از نرمال گرایش دارد اگرچه پیش‌ بینی بارش آذرماه در بیشتر مدل‌ها هماهنگ نیست، اما انتظار بر این است که به استثنای مناطق جنوبی‌، بارش کشور در این ماه در محدوده نرمال باشد.

*** میانگین دما در پاییز نرمال خواهد بود
حقیقت درباره پیش‌ بینی دما در سه ماه پاییز گفت: طی مهر تا آذر، میانگین دما در بیشتر استان ‌های کشور در محدوده نرمال است اما در استان های شرقی دمای هوا از نیم تا یک درجه بیش از نرمال خواهد بود. 
مدیر کل پایش سازمان هواشناسی افزود: در مقیاس ماهانه، دمای شهریور در محدوده نرمال و در برخی مناطق تا نیم درجه کمتر از نرمال پیش‌ بینی می‌ شود، افزایش دما در مهرماه در مناطق شرقی تا دو درجه و در سایر مناطق تا یک درجه خواهد بود. 
وی اظهارداشت: در آبان ماه نابهنجاری دما بین نیم تا یک درجه مورد انتظار است و در ماه آذر نابهنجاری دما در شرق کشور تا 2 درجه، در مناطق مرکزی بین نیم تا 1 درجه و در غرب کشور در محدوده نرمال پیش ‌بینی می‌شود. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان