arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

آمریکا و 8 کشور جنوب شرق آسیا رزمایش دریایی برگزار کردند

منابع خبری گزارش دادند: نیروهای دریایی و گارد ساحلی آمریکا و هشت کشور جنوب شرق آسیا به طور مشترک به مدت حدود دوهفته در رزمایش مشترکی در آبهای جنوب شرق آسیا شرکت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا و 8 کشور جنوب شرق آسیا رزمایش دریایی برگزار کردندبخشی از نیروهای دریایی و اعضای گارد ساحلی از کشورهای آمریکا و هشت کشور آسیایی شامل سنگاپور، مالزی، بنگلادش، فیلیپین، اندونزی، تایلند، ویتنام و برونئی در رزمایش آبی به مدت حدود دو هفته در آبهای منطقه حضور پیدا کرده اند.
طبق گزارش رسانه های آسیایی، هدف از این رزمایش افزایش همکاری ها برای مقابله با دزدی دریایی، رویارویی با چالش های امنیتی ، قاچاق و جرائم مختلف و ماهیگیری غیرقانونی و همچنین آموزش یگان های دریایی شرکت کننده اعلام شده است.
'جوی تینچ' فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده در گروه حمل و نقل مستقر در سنگاپور گفت که همکاری های نظامی میان کشورهای جنوب شرق آسیا و نظامیان آمریکایی در این رزمایش بسیار بالاست.
وی در پایگاه دریایی 'چانگی' سنگاپور با بیان اینکه این رزمایش روز دوشنبه هفته جاری شروع و تا پایان جمعه آینده ادامه دارد به رسانه ها گفت : تلاش براین است که با گسترش همکاری ها آمادگی نیروهای نظامی دراین منطقه برای مقابله با چالش ها و تهدیدات امنیتی افزایش یابد.
به گفته این فرمانده آمریکایی، این رزمایش در چارچوب تمرینات نظامی سالانه'سی کتSEACAT' میان آمریکا و کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار می شود.
این رزمایش برای نخستین بار 17 سال پیش در بندر پوکت در آبهای تایلند برگزار شد.
طبق گزارش رسانه های سنگاپور این عملیات شامل تمرینات منظم و فشرده شب و روز در دریاست.
به گفته تینچ این'زمانی که مانور Seacat (در سال 2002) آغاز شد، در مبارزه با تروریسم متمرکز شد، اما در طول سالها همکاری های تکامل یافته است و اکنون هم بستر همکاری ها را میان آمریکا وکشورهای جنوب شرق آسیا افزایش می دهد.
ناظران منطقه اختلافات چین و برخی کشورهای جنوب شرق آسیا مانند مالزی، ویتنام، برونئی و فیلیپین در دریای جنوبی چین را احتمالا از دیگر اهداف اعلام نشده این رزمایش می دانند.
پکن دراین پهنه دریایی استراتژیک ادعای مالکیت بیش از 90 درصدی دارد ، موضوعی که با مخالفت سایر کشورهای همسایه جنوب شرق آسیا دراین منطقه آبی شده است.
آمریکا در دو سال گذشته ناوهای جنگی خود را به این دریا اعزام کرده و از آن به عنوان آبراه بین المللی نام برده و به طور دو جانبه و چند جانبه با کشورهای منطقه رزمایش های نظامی برگزار می کند.

نظرات بینندگان