arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

سفر نانوروبات ها به رگ های بدن بیماران / تشخیص سریع تر بیماری ها / ارسال داروی موضعی برای بهبودی کامل

گروهی از پژوهشگران چینی نوعی نانوروبات طراحی کرده اند که مانند ماهی در رگ های بدن بیمار حرکت می کند و انواع وظایف پیچیده پزشکی را انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران چینی نوعی نانوروبات طراحی کرده اند که مانند ماهی در رگ های بدن بیمار حرکت می کند و  انواع وظایف پیچیده پزشکی را انجام دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این نانوروبات هوشمند  توسط پژوهشگران دانشگاه چینی (CUHK)،به جراحان کمک می کند تا وظایف پزشکی پیچیده را انجام دهند.

این تیم پژوهشی، که توسط پروفسور ژانگ لی سرپرستی می شوند اعلام کردند که پروژه خود را با الهام از گله های پرندگان، ماهی ها و البته میدان مغناطیسی طراحی کرده اند.

نانوروبات ها میلیون ها نانوذره مغناطیسی، می توانند شکل خود را بر اساس هر محیطی که با آن ارتباط برقرار می کنند، تغییر دهند. آنها می توانند گزارش کنند،کوچکتر، تقسیم و یا حتی ادغام شوند.

پژوهشگران می گویند این روش می تواند توسط جراحان برای ارسال نانوروبات ها به مناطقی از بدن که امکان دسترسی کمتری به آن وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد. در ضمن از این روش می توان برای تزریق هدفمند دارو به بیمار(در سرطان ها یا بیماری های حاد و مزمن) استفاده کرد.

 

یافته های این تیم در نشریه  "Communications Nature" منتشر شده است.

نظرات بینندگان